ثبت‌نام مجدد حذف‌شدگان مسکن ملی
 

 

[شهروند] امکان ثبت‌نام دوباره برخی از حذف‌شدگان مسکن ملی فراهم شد. این دسته از افراد کسانی هستند که معتقدند با وجود آنکه از وام مسکن یا وام مسکن مهر استفاده نکرده‌اند، اما اسم آنها در فهرست مشمولان مسکن ملی نبوده است. حالا امکان تازه‌ای برای ثبت دوباره تقاضای این افراد مهیا شده است.
در همین زمینه محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی گفته است که آن دسته از ردشدگان طرح ملی مسکن که بی‌جهت فرم «ج» آنها قرمز بوده، می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات راه‌وشهرسازی، ثبت‌نام خود را تثبیت کنند.

چه کسانی می‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند؟
دور اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن از ۱۸ آبان آغاز شد و در ۳۰ آذرماه به اتمام رسید. اسامی واجدان شرایط دریافت واحد مسکونی در این مرحله از ثبت‌نام در ۱۴ بهمن‌ماه از طُرُق پیامک به آنها اعلام شد که در این میان، تعدادی از متقاضیان به دلیل دارانبودن شرط عدم دریافت تسهیلات مسکن یا استفاده از امکانات دولتی بخش مسکن یا ثبت‌نام در طرح مسکن مهر که در سامانه وزارت راه‌و‌شهرسازی به فرم «ج» مشهور است، جزو واجدان شرایط شناخته نشدند. حال آنکه بخشی از این افراد اگرچه در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده بودند، اما در ادامه آن انصراف داده و از دریافت واحد مسکونی یا تسهیلات مسکن منصرف شده بودند که این انصراف در سامانه وزارت راه‌وشهرسازی درج نشده است.
به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی، این افراد می‌توانند در بازه زمانی یکم تا دهم اسفندماه ‌سال‌جاری با مراجعه حضوری به ادارات راه‌وشهرسازی استان‌ها و شهرستان‌های مربوط و ارایه مستندات و مدارک خود، نسبت به سبزشدن فرم «ج» اطمینان حاصل کرده و در ادامه طرح ملی مسکن حضور داشته باشند.
این موضوع درحالی رخ می‌دهد که محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده است که چیزی حدود 40‌درصد ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی واجد شرایط نبوده‌اند و برای جایگزینی این افراد از اسفندماه ثبت‌نام دوباره انجام می‌شود. افرادی که برای مسکن ملی ثبت‌نام می‌کنند، باید قبلا از هیچ‌گونه وام و تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند و توانایی پرداخت حداقل یک‌میلیون تومان اقساط ماهانه را داشته باشند و علاوه بر این، حداقل 35‌سال داشته باشند و فاقد خانه باشند. همچنین بتوانند به میزان یک‌سوم قیمت خانه آورده اولیه داشته باشند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180696/ثبت‌نام-مجدد-حذف‌شدگان-مسکن-ملی