اخبار روز
 

 

قرقاش: امارات از تنش‌زدایی با ایران حمایت می‌کند
وزیر مشاور امارات در امور خارجه با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت که کشورش از تنش‌زدایی با ایران و لزوم رسیدن به راه‌حل سیاسی حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنرانی‌ای گفت که ایران از طریق آنچه او فعالیت‌های تحریک‌آمیز می‌خواند، اهدافش را محقق نخواهد کرد. او تأکید کرد که امارات از تنش‌زدایی با ایران و لزوم رسیدن به راه‌حل سیاسی حمایت می‌کند. قرقاش در ادامه مدعی شد که دخالت‌های کشورش در یمن به منظور خارج‌کردن این کشور از دایره نفوذ ایران بود.


روسیه: هیچ بحثی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مطرح نیست
مدیر اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت که فعلا هیچ مذاکره رسمی برای بازبینی قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه برجام) یا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در کار نیست. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، ولادیمیر یرماکوف، مدیر اداره امور منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتینک گفت که در حال حاضر، امکان تمدید معاهده منع تجارت تسلیحاتی اعمال‌شده بر ایران که طبق برجام در ماه اکتبر مدت آن به پایان خواهد رسید، مورد بحث در شورای امنیت سازمان ملل نیست. یرماکوف درباره اینکه آیا مذاکره‌ای بر سر تمدید این معاهده در حال انجام‌شدن است یا نه، اظهار کرد:   «من به شما اطمینان می‌دهم که هیچ مذاکره‌ای بر سر بازبینی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نه در شورای امنیت و نه در هیچ جای دیگری به ‌طور رسمی در حال انجام‌گرفتن نیست.»
او علاوه بر این بیان کرد: «قطعنامه یادشده که مایلم اشاره کنم یک روند مبتنی بر اختیار قانونی را برای انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی به ایران و از آن در نظر می‌گیرد، به واقع یک مکانیسم یا یک گزینه را برای تمدید آن (معاهده تجارت تسلیحاتی) ارایه نمی‌دهد.»


آمریکا ۵ نفر را به اتهام فروش نفت ایران به چین بازداشت کرد
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه اعلام کرد:   «چهار شهروند آمریکایی ساکن تگزاس و یک شهروند ساکن نیویورک به اتهام فروش نفت ایران به پالایشگاهی در چین بازداشت شدند. به گزارش انتخاب، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چهار شهروند آمریکایی ساکن تگزاس و یک شهروند ساکن نیویورک به اتهام فروش نفت ایران به پالایشگاهی در چین بازداشت شدند.» وزارت دادگستری آمریکا گفته این افراد به اتهام توطئه‌چینی و نقض «اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی آمریکا» خوانده و بازداشت شده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که این افراد از ژوئیه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ در فیلادلفیا و دیگر مناطق آمریکا خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران را تدارک می‌دیدند.
این وزارتخانه آمریکایی اعلام کرد که اقدام این افراد درواقع نقض تحریم‌های اقتصادی است که آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران در پالایشگاه‌های چینی وضع کرده است.


برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پاریس
مراسم بزرگداشت چهل‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فرانسه برگزار شد. به گزارش ایسنا، مراسم پاسداشت روز ملی ایران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرانسوی، مدیران رسانه‌ها، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی نزد دولت فرانسه و سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)، شخصیت‌های فرهنگی و تعدادی از نمایندگان مجلس ملی و مجلس سنای فرانسه و با حضور مدیران ارشد تمامی نهادهای ایرانی دارای نمایندگی و دفتر در پاریس، در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه برگزار شد. حاضران در این مراسم، روز ملی و سالگرد تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180693/اخبار--روز