برنی در «نیوهمپشایر» اول شد
 
به گزارش رسانه‌های آمریکایی نتایج شمارش بیش از ۹۴‌درصد آرا نشان می‌دهد که برنی سندرز با کسب ۲۶‌درصد آرا پیروزی خود را در این ایالت مسجل کرده است
 

برنی سندرز در دومین مرحله از رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود و در صدر ایستاد.
به گزارش یورونیوز، سناتور سندرز که در نخستین مرحله از این رقابت‌ها در آیووا با اختلافی بسیار اندک نتیجه را به پیت بودجج واگذار کرده بود، در نیوهمپشایر بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. نظرسنجی‌ها هم همین نتیجه را نشان می‌دادند.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی نتایج شمارش بیش از ۹۴‌درصد آرا نشان می‌دهد که برنی سندرز با کسب ۲۶‌درصد آرا پیروزی خود را در این ایالت مسجل کرده است. سندرز سال ۲۰۱۶ نیز در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر بر هیلاری کلینتون، پیروز نهایی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها غلبه کرده بود.حالا به نظر می‌رسد اقبال جوانان به این سناتور هفتادوهشت ساله و سوسیالیست بیش از گذشته شده است.
سندرز آموزش رایگان و بیمه بهداشتی فراگیر و عمومی را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده است و حالا پس از پیروزی در نیوهمپشایر بار دیگر بر لزوم همگانی‌شدن بیمه درمانی در کشورش تأکید کرد و گفت: «با حمایت هواداران، نامزدهای موردحمایت میلیاردرها را شکست خواهیم داد.»
برنی سندرز پس از برتری بر رقبا در نیوهمپشایر این پیروزی را «آغازی برای پایان دوران ترامپ» توصیف کرد و گفت: «ما همگی متحد می‌شویم تا خطرناک‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ معاصر آمریکا را شکست دهیم.»
سناتور سندرز درحالی در نیوهمپشایر پیروز می‌شود که پیش از این در آیووا با کمتر از یک‌دهم‌درصد از «پت بودجج»، رقیبش در حزب دموکرات شکست خورده بود. با این حال، او با اعتراض به نتیجه اعلام شده خواهان بازشماری آرا شده است.
گرچه با توجه به نتیجه‌ای که حاصل شده است، به نظر نمی‌رسد اعتراض سندرز به نتیجه انتخابات آیووا به جایی برسد و نتیجه را تغییر دهد. پت بودجج، شهردار سابق سات بند ایندیانا در نیوهمپشایر پس از برنی سندرز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بودجج ۲۴.۴‌درصد آرا را کسب کرده و اختلاف آنها حدود 1.5‌درصد است.
اما با این حال، یک موضوع در انتخابات نیوهمپشایر قطعی است:   شکست سخت جو بایدن یعنی کسی که یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین گزینه‌های دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ است. جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با کسب حدود ۸‌درصد آرا پس از الیزابت وارن در جایگاه پنجم ایستاد.
حالا تنها یک مرحله تا پیدا شدن نامزد مورد حمایت دموکرات‌ها باقی مانده است. سومین مرحله از رقابت مقدماتی دموکرات‌ها، رقیب ترامپ را مشخص می‌کند. رقیبی که بسیاری به او امید بسته‌اند تا بتواند دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را شکست دهد و از کاخ سفید بیرون کند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/180692/برنی-در-«نیوهمپشایر» اول-شد