ذره‌بین
 

 

کشف قاب عکس تریاکی قبل از ارسال به کانادا
شهروند| دو کیلو و500 گرم تریاک در قاب عکس کشف شد. متهمان قصد داشتند این قاب عکس تریاکی را  به کانادا منتقل کنند. ساعت ۱۲ روز 20 خردادماه ماموران پست گمرک اداره چهارراه لشگر با کلانتری ابوسعید تماس گرفتند و اعلام کردند که مردی ۳۳ساله قصد دارد بسته‌ای مشکوک را به کشور کانادا ارسال کند، بنابراین ماموران بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به محل اعلام‌شده اعزام شدند. پس از حضور ماموران در محل و بررسی بسته، مشخص شد که این بسته حاوی یک قاب عکس ۵۰×۴۵ سانتیمتری است که به‌طرز ماهرانه‌ای لول‌های حاوی تریاک در آن جاسازی شده است. فردی که بسته را به اداره پست تحویل داده بود به ماموران اعلام کرد که بسته را از فرد دیگری تحویل گرفته و هم‌اکنون این فرد بیرون از اداره و در خودروی شخصی خود در حال استراحت است. به این ترتیب، ماموران به‌سرعت وارد عمل شدند و با راهنمایی‌های متهم اول، شخص دیگر نیز دستگیر شد و هر دو نفر به کلانتری منتقل شدند. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان این‌که با بازجویی از دو متهم مشخص شد این دو نفر با همدستی یکدیگر قصد انتقال دو کیلو و 500 گرم تریاک به کشور کانادا را داشته‌اند، اظهار کرد: «یکی از متهمان ادعا کرد که مواد مخدر را از فردی در غرب ایران دریافت کرده است.» بر اساس گزارش پلیس پایتخت و به گفته او، پرونده‌ای در این‌خصوص تشکیل شده است و متهمان به همراه مواد کشف‌شده در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

پایان یک کودک‌ربایی در ورامین
شهروند| یک  آدم‌ربا در کمتر از ۲ ساعت در ورامین دستگیر شد. در پی تماس تلفنی زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی ‏بر ربوده شدن دختر ۲ ساله‌اش توسط همسر موقت سابقش در شهرستان ورامین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران ‏انتظامی کلانتری شهید قدوسی ورامین قرار گرفت‎.‎ پلیس با پایش اطلاعاتی دقیق و بررسی و تحقیقات میدانی در کمتر از ۲ ساعت موفق به شناسایی مخفیگاه آدم‌ربا شد و پس از ‏هماهنگی با مقام قضائی بلافاصله با اعزام چند اکیپ از مأموران به آدرس مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و ‏کودک ۲ ساله ربوده شده را آزاد کردند و تحویل مادرش دادند‎.‎‏ آدم‌ربا که قبلا همسر موقت شاکی بوده و به علت مشکلات شخصی ‏از هم جدا شده بودند، دلیل این اقدام خود را بازگشت مجدد به زندگی عنوان کرد. متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی ‏معرفی شد‎.‎

پاتوق آزادی دیگر امن نیست
شهروند| دو خرده‌فروش  در آغاز طرح مبارزه با خرده فروشان در محدوده میدان آزادی دستگیر شدند‎. سرهنگ مجتبی شمس ‏بیرانوند،  رئیس کلانتری آزادی دراین‌باره گفت: «برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و بامداد روز دوشنبه  شناسایی خرده‌فروشان مواد ‏مخدر در محدوده میدان آزادی در دستور کار قرار گرفت‎. ‎در راستای شناسایی این خرده‌فروشان فردی ۳۲ ساله که در این محدوده ‏فعالیت می‌کرد، شناسایی شد و تیمی از ماموران به سرعت برای دستگیری وی وارد عمل شدند. این متهم حین مواجهه با ماموران ‏قصد داشت متواری شود، اما عکس‌العمل به موقع ماموران موجب دستگیری وی شد.» سرهنگ بیرانوند با اشاره به انتقال این متهم به کلانتری گفت:   «این فرد پس از انتقال به کلانتری با صراحت به خرید و فروش مواد ‏مخدر و همکاری خود با فردی حدودا ۳۹ ساله اعتراف کرد. همچنین در بازرسی بدنی از متهم  مقدار ۴۰ گرم از انواع مواد مخدر ‏به دست آمد که ضمیمه پرونده شد‎.» ‎وی با بیان این‌که ماموران، دستگیری متهم دیگر را نیز در دستور کار خود قرار دادند، گفت: «‏ماموران برای دستگیری متهم دوم که قرار بود برای انجام خرید و فروش موادمخدر به این محدوده بیاید وارد عمل ‏شدند و با شیوه‌های پلیسی، متهم را در لحظات ورود به پاتوقش شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از وی نیز مقدار ۱۵ ‏گرم مواد مخدر به دست آمد‎.» تاکنون مقدار ۳.۵‌میلیون تومان از متهمان وجوه نقد کشف شده است. این افراد ادعا داشتند که پول‌ها را از خرید و فروش مواد ‏مخدر به دست آورده‌اند‎.‎ وی در پایان گفت: «متهمان با تشکیل پرونده‌ای به همراه مواد مکشوفه و پول نقد، به مقام قضائی معرفی شدند. تحقیقات برای ‏دستگیری دیگر همدستان این افراد در دستور کار قرار دارد‎.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/164398/ذره‌بین