عددخبر
 

 

1/1 میلیون تومان میانگین درآمد خانوار‌های عشایر

شاپور علایی مقدم، قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران گفت:   «عشایر با جمعیت کم اثرگذاری بسیار زیادی ‏در جامعه دارند. به‌گونه‌ای که هر یک نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند.» او به ‏ایسنا توضیح داد:«میانگین درآمدی هر خانوار عشایر درحال حاضر حدود یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار ‏تومان است که درصدد هستیم تا پایان دوره ششم درآمد آنها را به ۳‌میلیون تومان افزایش دهیم.»

16 درصد مراجعان کاریابی‌ها صاحب شغل شدند

تنها حدود 16‌درصد مراجعه‌کنندگان به کاریابی‌ها صاحب شغل شدند. محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت ‏نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: «در‌سال گذشته ۳۶۰‌هزار جوینده ‏کار به کاریابی‌ها مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸‌هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.»‏او همچنین توضیح داد: «بیش از ۸۵۰ دفتر کاریابی و ۵۰ دفتر کاریابی الکترونیکی نیز با مجوز‌های ‏صادر شده، اکنون در کشور مشغول فعالیت هستند‎.»اکبرنیا همچنین درباره شیوه نظارت بر کاریابی‌ها نیز گفت:   «نظارت بر کاریابی‌های الکترونیکی بر ‏عهده حوزه‌های استانی ماست و هر اداره کلی که مجوز را صادر کرده نظارت را نیز همان اداره کل ‏انجام می‌دهد‎.»

350 خودروی دپو شده از گمرک ترخیص شد ‏

آمارها از این حکایت دارد که در فروردین‌ امسال حدود ۳۵۰ خودروی وارداتی دپو شده از گمرک ترخیص ‏شده است‎.‎‏ حدود دو سالی است که نزدیک به ۱۳‌هزار خودروی وارداتی در بنادر، مناطق آزاد و ویژه ‏اقتصادی و اماکن گمرکی دپو شده و ترخیص آن ماجرای خاص خودش را داشته است‎. تخلف در ثبت ‏سفارش‌های غیرقانونی حدود ۶۴۰۰ دستگاه از این خودروها و در ادامه ممنوع شدن ثبت سفارش و ‏همچنین تغییراتی در سیاست‌های ارزی، ترخیص آنها را با مشکل مواجه کرد. در این میان آمار مربوط ‏به واردات خودرو و قطعات آن در فروردین امسال نشان از این دارد که حدود ۳۰‌میلیون دلار مجموع ‏ارزش دلاری خودرو و قطعات آن است که وارد شده.‏


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/162545/عددخبر