زنبیل
 

 

74 درصد پروازهای نوروزی قشم ایر بدون تاخیر

شهروند| پروازهای ویژه نوروز 98 هواپیمایی قشم از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه با انجام 979 پرواز داخلی و خارجی و جابه‌جایی 109 هزار و 638 مسافر ادامه داشت. این شرکت در ماه‌های آخر سال با عملیاتی کردن و افزودن سه فروند هواپیما به ناوگان فعال پروازی خود در مجموع با 12 فروند هواپیما تعداد 109 هزار و 638 مسافر را در فرودگاه‌های داخلی و خارجی جابه‌جا کرده است. این شرکت در ایام نوروز با انجام روزانه حدود 50 پرواز داخلی و خارجی با ناوگان های ملکی خود شامل هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰، ایرباس ۳۲۰ ، فوکر ۱۰۰  و آر-جی در خدمت مسافرین نوروزی بوده است. به طور میانگین ۷۴.۷۷ درصد پروازهای شرکت هواپیمایی قشم در مسیرهای داخلی و خارجی ایام نوروز به موقع انجام شد.

معضل دوباره برای پوشک
تسنیم| مصرف پوشک در‌ سال گذشته 25‌درصد کاهش داشت. یکی از تولیدکنندگان پوشک با اشاره به مشکلات دوباره برای واردات مواد اولیه پوشک به تسنیم گفته است: «براساس آمار مصرف سالانه کشور 3‌میلیارد و 200‌میلیون پد است که ما در ‌سال گذشته به‌ دلیل مشکلات اقتصادی حتی شاهد کاهش 25درصدی مصرف پوشک در کشور هم بودیم اما نکته اینجاست تولیدکننده داخلی می‌تواند با استفاده از تمام ظرفیت خود تا دوبرابر این نیاز پوشک تولید کند اما آقایان به ‌جای کمک به تولیدکننده، فضا را برای واردات پوشک فراهم کرده‌اند».

گوجه‌سبز به 90‌هزار تومان رسید
ایسنا|  رئیس اتحادیه میوه‌ فروشان البرز درخصوص قیمت نوبرانه‌های فصل گفت: «گوجه‌ سبز درحال حاضر کیلویی ۹۰‌هزار تومان است که همین قیمت تا هفته آینده 2برابر کاهش پیدا خواهد کرد.» محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درخصوص افزایش قیمت پیاز در هفته‌های اخیر گفت: «درحال حاضر گوجه‌سبز کیلویی ۹۰‌هزار تومان است که همین قیمت تا هفته آینده دوبرابر کاهش پیدا خواهد کرد، البته قیمت سایر نوبرانه‌ها هم تا هفته آینده کاهش قیمت چشمگیر خواهند داشت، ضمن این‌که نوبرانه‌ها هنوز به‌طور کامل به بازار نیامده‌اند و به همین دلیل قیمت تقریبا بالایی دارند. میوه‌های زمستانی هم تقریبا به اتمام رسیده است، بنابراین مردم حدودا ۱۰ تا ۱۵روز صبر کنند بازار میوه متعادل خواهد شد.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/159087/زنبیل