عددخبر
 

 

10 درصد خسارت سیل تحت پوشش بیمه بود

غلامعلی ثبات، عضو شورای عالی بیمه گفت: «برآورد می‌شود که 10درصد از خسارت‌های مربوط به سیل در تعهد شرکت‌های بیمه قرار دارد و بقیه خسارت‌دیدگان بیمه نشده‌اند. او به ایرنا توضیح داد: «بخش عمده تعهد بیمه‌ها در سیل مربوط به منازل مسکونی است که شهرداری‌ها و برخی دستگاه‌ها اقدام به بیمه گروهی واحدهای مسکونی کرده بودند.»

20 میلیون دلار آب پنیر در حال فساد است!

علی‌اصغر طاهریان، عضو انجمن صنفی شیرخشک ایران گفت: «شباهت آب پنیر به شیر خشک باعث ممنوعیت صادرات آن شده و ۲۰ هزار تن از این محصول به ارزش ۲۰ میلیون دلار در حال اتمام تاریخ مصرف در انبارها است.» او به تسنیم توضیح داد: «صنایع لبنی برای اینکه بتوانند مانع از صادرات شیر توسط دامداران شوند به دولت فشار آوردند تا صادرات شیر خشک ممنوع شد. این درحالی است که صنایع لبنی تنها 5 درصد از نیاز خود را از شیر خشک تامین می‌کنند و مابقی آن از شیر تازه تامین می‌شود و همین موضوع برنامه صادراتی تولیدکنندگان را به هم ریخت.» 

3.8 درصد رشد منفی  تولید ناخالص داخلی در9 ماهه پارسال

رشد اقتصادی سال گذشته منفی شد. مرکز آمار ایران اعلام کرد  در 9 ماهه سال 97 رشد منفی 3.8 درصدی تولید ناخالص داخلی با نفت و منفی 1.9 درصد تولید ناخالص داخلی بدون نفت بوده است. بر اساس گزارش منتشرشده رشد اقتصادی گروه کشاورزی منفی ٢,١، گروه صنعت منفی  ٧.٩ و گروه خدمات ٠.٦ درصد نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل، رشد داشته است.  منفی‌شدن رشد اقتصادی در حالی رخ می دهد که پیش از خروج آمریکا از برجام، نهادهای بین‌المللی رشد مثبت 3 درصد را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده بودند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/159086/عددخبر