آخرین تحلیل و بررسی در مورد شخصیت‌ها و خاندان‌های گیم آف ترونز، در ساعاتی که برای تماشای اولین اپیزود فصل آخر بی‌قراریم
 
چه کسی برنده تخت آهنین است؟
 

 

فقط شش قسمت از سریال پرطرفدار بازی تاج‌و‌تخت باقی مانده است و پیش‌بینی‌های بسیاری درباره ‏آن‌چه در این شش قسمت روی خواهد داد، منتشر شده است. بخش‌هایی از داستان سریال در این مطلب لو ‏خواهد رفت که اگر هنوز به بخش پایانی سریال نرسیده‌اید یا دوست دارید از پیش‌بینی‌ها و این ‏نظریه‌ها پرهیز کنید، بهتر است این مطلب را نخوانید‎.‎‏ البته ما سعی کرده‌ایم تا آن‌جا که ممکن است وارد ‏جزییات نشویم. ‏

براندون استارک
چرا بران مهمترین شخصیت سریال است؟ او نمی‌تواند بجنگد و حتی توانایی مذاکره نیز ندارد. چطور ممکن است او بتواند برای نشستن بر تخت پادشاهی همه را شکست دهد؟ البته روند داستان تاکنون به گونه‌ای بوده است که به طرز غافلگیرکننده‌ای به نفع براندون استارک پیش رفته است. علاوه بر این براندون توانایی‌هایی دارد که شاید نیاز ضروری پادشاهی بعد از سال‌ها رهبری منفعت‌طلبانه و مزورانه بوده است. نخستین پادشاه سه‌چشم در بازی تاج و تخت.

جان اسنو
جان اسنو قهرمانی وطن‌پرست در بازی تاج و تخت است. شاید از این جهت او محبوب بسیاری باشد اما واقعیت این است که قهرمانان وطن‌پرست معمولا هر چه به دست می‌آورند، از دست می‌دهند.

سانسا استارک
سانسا که زمانی احمق‌ترین شخصیت داستان بود شاید حالا آن‌قدر به بلوغ فکری رسیده باشد که بتواند بر روی تخت بنشیند. اما با توجه به اتفاقاتی که در مقر پادشاهی برای او افتاد، آیا قصد بازگشت دارد؟ البته او نشان داده که تمایل به رهبری دارد. گفت‌وگوهای او با جان اسنو در وینترفل به وضوح این موضوع را نشان داده است. او همچنین قادر است زمانی که نیاز به بی‌رحمی است، کاملا خونسرد و بی‌رحم باشد. اعدام رمزی بولتون و لیتل فینگر این واقعیت را نشان داد.

دنریس تایگاریان
او دو اژدها در اختیار دارد و از اراده لازم برای نشستن بر تخت پادشاهی برخوردار است؛ اما او هم در برخی مواقع نشان داده که خون پدر دیوانه‌اش در رگ‌های او جاری است؛ موضوعی که می‌تواند موجب نابودی‌اش شود.

گندری
او چهار سال است که به انتظار نشسته است. از سوی دیگر خون باراتیون که در رگ‌های او جاری است او را مدعی تاج و تخت می‌کند؛ اما آیا سازندگان سریال قصد دارند تاج پادشاهی را به کسی بدهند که تنها 11 دقیقه در فصل هفتم در سریال نقش ایفا کرد؟

لیتل فینگر
مگر او به دست سانسا اعدام نشده بود؟ بله اما یک نظریه وجود دارد مبنی بر اینکه مردی که آریا استارک در فصل هفتم کشت در واقع لیتل فینگر نبود بلکه مرد بی‌چهره‌ای بود که لیتل فینگر به خدمت گرفته بود تا نقش او را بازی کند. به نظر می‌رسد که اتفاقات عجیبی در راه باشد. شاید لیتل فینگر بار دیگر بر روی صفحه شطرنج ظاهر شود.

پادشاه شب
پادشاه شب در میان مدافعان محیط زیست به عنوان شخصیتی که کنایه‌ای از تغییرات آب‌وهوایی است، محبوب است؛ اما جورج آر آر مارتین گفته پایان سریال «تلخ و شیرین» است نه «عجیب و پوچ و تو خالی».

تیریون لنیستر
او راه درازی طی کرده است؛ از یک مست لاابالی گرفته تا مشاور ملکه اژدها اما به نظر نمی‌رسد که پایان بیداری اخلاقی او چیزی جز فداکردن جانش باشد.

جان اسنو و دنریس
در فصل هفتم این احتمال به وجود آمد که دنریس ممکن است توسط جان اسنو باردار شود و این خط خونی منجر به وجود آمدن یک خاندان بسیار قدرتمند شود؛ اما براساس اتفاقاتی که برای جفری و تامن رخ داد، به نظر می‌رسد در پایان‌بندی سریال جایی برای پادشاهی یک کودک خردسال نباشد.

آریا استارک
او یک جنگجو است؛ نه حاکم.

ساموئل تارلی
او یک نویسنده است؛ نه پادشاه.

سرسی لنستر
به نظر می‌رسد که حتی خود سرسی هم می‌داند که قرار است پایان خوشی داشته باشد. با در نظر گرفتن اینکه خط پررنگی از جریان کارمادر سریال در جریان است به نظر می‌رسد که سرسی قرار است عاقبت خوشی نداشته باشد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/159040/چه-کسی-برنده-تخت-آهنین-است؟