هشتگ‌ روز
 
# امیر_ قلعه_نویی وینفرد_شفر # خانه_سینما #عیدی_میلیاردی
 

امیر قلعه نویی روزهای خوبی را در سپاهان سپری نمی‌کند. او اخیرا هم در بازی حیثتی و مهم کورس قهرمانی ‏به استقلال باخت. حاشیه‌های بعد از این بازی اما باعث شده توییت‌های زیادی درباره او منتشر شود. بسیاری از ‏استقلالی‌ها درحال انتقاد از او به‌خاطر مصاحبه‌هایش هستند. خود این مربی هم در مصاحبه‌ای تند صحبت‌هایی ‏جنجالی علیه استقلالی‌ها انجام داد.
«میگم یه وقت تیم امیر قلعه نویی دوباره بین چهار تا مدعی، پنجم نشه‎... یه بار با استقلال و این بار شاید با ‏سپاهان!» ‏
«واقعا چی شده که فرهاد مجیدی بدون بردن اسم علیه قلعه نویی استوری گذاشت؟ خیلی دوست دارم شفاف با ‏هم دعوا کنن هوادار همه چیز رو بدونه.»
«مدل پلی استیشنی بازی‌های تیم قلعه نویی میشه دایره مربعی! یعنی یکی سانتر کنه یکی سر بزنه! هیچ چیز ‏دیگه‌ای نداره.»
«الان که امیر قلعه نوعی دوباره مصاحبه‌هاش رو شروع کرده به این نتیجه رسیده که آخر سنگر سکوت نیست؟»
«قلعه نوعی تو تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته: خدا را شکر تیمی شدیم که حریف با 100‌میلیارد هزینه، از شادی ‏بردش مربی خود را بالا می‌اندازد! به‌عنوان یک استقلالی می‌گم کار بازیکنان و مربیان برای بالا انداختن شفر ‏اشتباه بود.»
«از نظر استقلالی‌ها باختن دایی به پرسپولیس میشه تبانی! الان باخت قلعه نوعی به استقلال رو باید اسمشو چی ‏بذاریم؟»
 
بزرگترین حاشیه مربوط به بازی استقلال و سپاهان مدل خوشحالی آبی پوشان در پایان بازی بود. آنها بعد از ‏کسب این سه امتیاز مهم در اصفهان وینفرد شفر را روی دست بلند کردند و مدل شادی کردن آنها نه‌تنها با ‏اعتراض شدید پیشکسوتان و حتی مدیران باشگاه روبه‌رو شد، ‌بلکه هواداران فوتبال هم نظرات جالبی درباره این ‏اتفاق عجیب در شبکه‌های اجتماعی ازجمله توییتر داشتند.‏
«ولی قرار نبود با اومدن شفر و خرید این همه بازیکن سطح آرزوهامون آن‌قدر بیاد پایین که با بردن سپاهان ‏سرمربی رو بندازن هوا!‏»
«بهترین حرف رو درباره بالا انداختن شفر تو اصفهان محمود فکری زد: این تیم  استقلال یه بزرگتر نداره!‏»
«هر جوری فکرشو می‌کنم نمی‌تونم بفهمم واقعا چرا بازیکنای استقلال بعد از بردن سپاهان شفر رو انداختن رو ‏هوا.»
«میگم استقلال قهرمان لیگ،‌ آسیا و مسابقاتی شد که یهو شفر رو انداختن بالا؟»
«به عنوان یک طرفدار دو آتیشه استقلال باید بگم بالا انداختن شفر اصلا در شأن باشگاه بزرگ ما نبود.»
«میگم یه وقت زشت نباشه پرسپولیس که سایپا رو برد و به قهرمانی نزدیک شد بازیکنانش برانکو رو با دست ‏ننداختن بالا!» ‏
 
عیدی میلیاردی وزارت ارشاد به اعضای خانه سینما هنوز بحث‌انگیز است. درواقع بعد از این‌که اعلام شد ارشاد به سینماگران یک‌میلیارد تومان عیدی اختصاص داده و آن را در اختیار خانه سینما قرار داده؛ اما خانه سینما به اغلب اعضایش عیدی نداده؛ این ماجرا در فضای مجازی جزو پرواکنش‌ترین مطالب بوده است و دیروز هم این روند ادامه داشت. وقتی ارقام ادعایی دریافتی اصناف مختلف خانه سینما را از یک‌میلیارد کلی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که در این بین 700‌میلیون تومان بلاتکلیف است. به این دلیل هم وقتی دیروز رئیس هیأت‌مدیره خانه‌ سینما اعلام کرد که به‌دلیل حفظ آبرو، نام افرادی که عیدی دولتی را از خانه‌ سینما دریافت کرده‌اند، اعلام نمی‌شود؛ در فضای مجازی بدل به موج انتقادات شد. انتقادات کاربرانی که عقیده داشتند «دیگر دوره این گذشته که افرادی با تصمیم شخصی، بودجه عمومی را در اختیار افراد مورد نظر خود می‌گذارند»...
واکنش‌ها البته فراوان بودند. کاربری نوشت: «طبق آماری که ارایه‌شده تنها 264‌میلیون تومان از این پول میان صنوف توزیع شده که البته سوال ابهام‌برانگیز این است که چطور به یک صنف 8‌میلیون تومان و به صنف دیکر 50‌میلیون تومان اختصاص داده شده و این متر محاسبه بر چه اساس از سوی سران خانه سینما تعیین شده است!»
اشاره این کاربر به آماری است که خود اصناف اعلام کرده‌اند، اما نه‌تنها این موضوع بلکه گفته‌های همایون اسعدیان نیز در این زمینه خبرساز شده است. او که به خبرنگار تلویزیون گفته بود «اسم این کار را شفاف‌سازی نمی‌گذاریم و به دلیل حفظ آبروی افراد به هیج عنوان اسامی اعلام نمی‌شود»، با این گفته‌ها سیبل کاربران فضای مجازی شده است.
کاربری در توییتر نوشته: «اگر به من هم یک‌میلیارد می‌دادند تا به میل خودم توزیع کنم، اسامی کسانی را که پول را بهشان داده‌ام اعلام نمی‌کردم.»  اما عده‌ای نیز نکات دیگری را دیده‌اند: «یعنی ارشاد یک بانک اطلاعاتی ندارد که خودش به حساب افراد عیدی را واریز کند؟»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/159002/-هشتگ‌-روز