در اهمیت سفر کردن
 
بسیار سفر باید کرد
 

 

زینب ‌شرع‌الاسلام| سفر کردن فرصت ارزشمندي برای رهايي از کار و استراحت و لذت بردن از همراهی اعضای خانواده است. براي يك سفر خوب و به‌يادماندني باید هم برنامه‌ریزی زمانی داشته باشیم و هم برنامه‌ریزی برای هزینه‌هایمان، به علاوه نکات دیگری  هست که توجه به آنها باعث مي‌شود بتوانيم بيشتر از سفرمان لذت ببريم .

 از تجربه كردن نترسيد
هنگام سفر از تجربه‌كردن چيز‌هاي جديد نترسيد. این چیزها مثلا شامل غذاهای جدیدی است که در مورد فرهنگ یک شهر می‌تواند به شما حرف‌های بسیاری بگوید. هدف از سفر، آشنايي با فرهنگ‌هاي مختلف و انديشه‌هاي گوناگون است. از خوردن غذاهای خیابانی و رفتن به مكان‌هاي جديد  نترسید. اگر با ذهن باز سفر کنید، می‌توانید تجربه‌ای بسیار ارزشمند و خاطره‌انگيز داشته باشید.

 تعادل را در ثبت خاطرات رعايت كنيد
گرفتن عکس‌ها یک راه عالی برای یادآوری خاطرات سفر شما است. عكس گرفتن مي‌تواند جذاب باشد، چون مي‌توانيد با عكس تجارب خود را با افرادی که دوست دارید به اشتراک بگذارید، اما مهم است بدانید اگر در سفر فقط به فكر عكس گرفتن و ثبت خاطرات باشيم، نمي‌توانيم از لحظات سفرمان لذت ببريم و ممكن است همراهانمان را اذيت كنيم.

 كيفيت مهمتر از كميت است
هنگامی که شما درحال برنامه‌ریزی برای یک سفر هستید، سعی نکنید همه جا بروید و همه كار انجام دهید. به جای هزینه‌های بالا در جابه‌جایی؛ به یک مکان و منطقه خوب بروید و جاهای دیدنی آن را با حوصله ببینید و از هزینه‌های اضافی در سفر بپرهیزید. گشتن در یک مکان احساس لذت و راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌کند، تا اين‌كه مدام درحال جابه‌جايي از يك مكان به مكان ديگري باشيد.

 با فرهنگ‌هاي مختلف ارتباط برقرار كنيد
 یکی از بهترین  كار‌ها در سفر اين است که با مردم، با زبان محلی صحبت کنید؛ توصيه مي‌كنم قبل از سفر در مورد زبان و رسوم مقصد خود اطلاعاتي را جمع‌آوري كنيد. افراد محلی هر شهر بهترین توصیه‌های سفر در شهر خود را به شما می‌دهند. آشنايي با زبان محلی یک راه عالی برای نشان دادن احترام به مردم آن شهر است. به علاوه داشتن یک لبخند بر لب می‌تواند به برقراري ارتباط بيشتر كمك كند.

 سبک سفر کنید
زمانی که سفر می‌کنید وسايل ضروري و مورد نياز را همراه ببريد و از بردن وسايل اضافي پرهيز كنيد. يك چمدان و کیف دستی یا کوله‌پشتی که بتوانید روی شانه بیندازید، کفایت می‌کند؛ زیرا هم سبک است و هم به راحتی زیر صندلی شما جا می‌شود. مطمئن شوید که چمدان یا چمدان‌ها چک شده باشند و ليستي جهت چك كردن وسايل ضروري قبل از حركت به همراه داشته باشيد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/157386/بسیار-سفر-باید-کرد-