پایان جشنواره پرحاشیه
 

 

حسام حیدری طنزنویس

خب جشنواره تلویزیونی جام‌جم صداوسیما هم بعد از چالش‌ها و حاشیه‌های فراوان و جابه‌جا شدن آرا تمام شد و جوایزش هم اهدا شد. البته تقریبا به هرکسی که تو سالن بود، یک جایزه‌ای اهدا شد و دوستان کاری کردند که کسی دست خالی از سر سفره پر نعمت صداوسیما به منزل نرود. طوری که آدم با خودش فکر می‌کند که اگر قرار بود همه برنامه‌ها جایزه بگیرند و یک‌جوری تقدیر شوند، پس این همه تبلیغ و رأی دادن و این چیزها برای چی بود. ولی قهرمان اختتامیه بدون‌شک کارگردان تلویزیونی برنامه بود که با پخش درست تصاویر مدیر جوان شبکه سه در بین صحبت‌های عادل فردوسی‎‌پور حجم زیاد جگر‌های خود را به معرض نمایش گذاشت و جلوه جدیدی از کارگردانی تلویزیونی را رونمایی کرد. عادل هم مثل همیشه یک‌کمی گلایه و یک‌کمی تشکر قاطی زد و فرآیند نه سیخ بسوزه نه کباب را در پیش گرفت. از آن طرف محمدرضا گلزار فقط تشکر کرد، به‌خصوص از درایت مدیر جوان شبکه سه. خبر شوکه‌کننده، ولی صحبتی بود که احسان علیخانی انجام داد و اعلام کرد که بعد از دوازده‌سال دیگر ماه عسل نخواهد ساخت. خود انتشار این خبر باعث شد که شاخص شادی و خوشحالی در کشور، همان درجا، چند‌درصدی بکشد بالا.
اگرچه البته علیخانی رفته ولی با رویش ناگزیر خیابانی‌ها و بغض‌های ایشان کاری نمی‌شود کرد. خیابانی همچنان هست و برای ما گریه خواهد کرد. علاوه بر این ‌سال 98‌، سال انتخابات مجلس هم هست و از آن طرف هم در نطق‌های انتخاباتی و ستادها بغض و گریه زیاد خواهیم دید و در کل فکر نمی‌کنم کمبود خاصی از نظر گریه پیدا کنیم.
خبر آخر هم این‌که دورهمی دوباره شروع شده و دوستان درحال ساخت دکور هستند. آقای مدیری که با قطعیت گفته بود دیگر دورهمی نمی‌سازد، یک بار دیگر هم سر حرفش نماند و وسط سریال ساختنش، دورهمی را هم شروع کرد. ماجرا این‌طوری است که هر کدام از برنامه‌سازها بعد از این‌که برنامه‎‌شان تمام می‌شود، یک ناز ریزی برای مدیران صداوسیما می‌آیند که «نموخام ... دیگه اینو نمی‌سازم» بعدش هم می‌روند تو اتاق و مدیران به روش‌های مختلف نازشان را می‌کشند و راضی‌شان می‌کنند. رامبد جوان و مهران مدیری در استفاده از این روش بسیار خبره‌اند، فقط امیدواریم علیخانی این کار را نکند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/157316/پایان-جشنواره-پرحاشیه