هشتگ‌ روز
 
# روز_شهدا #باکری_ها # قضاوت_باد_هواست
 

بیست‌ودوم اسفند و روز شهدا؛ به قدری توییت درباره بزرگداشت شهدا منتشر شد که این هشتگ به ترند اول تویتتر در ایران تبدیل شد. بخش مهمی از توییت‌ها به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان اختصاص داشت. فرازهایی از وصیتنامه‌های شهیدان سوژه بسیاری دیگر از مطالب منتشر شده بود، اما بازخوانی بسیاری از توییت‌های منتشرشده درباره شهدا هم خالی از لطف نیست. بیشتر کاربران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با چنین توییت‌هایی به وضع کنونی کشور واکنش نشان دادند تا نارضایتی خود را بیان کنند:  
۲۱۳۲۵۵ نفر شهیدشدن تا ما فقط روزی با عنوان #روز_شهدا نامگذاری کنیم.
متاسفم که بیشتر فقط از اسم شهدا  سوء‌استفاده میشه!
یکی پس از این‌همه‌ سال به استخون پسرش میرسه و خیلی‌ها از صدقه‌سری این شهدا به موقعیت و پول آنچنانی!
اسفند عجب ماهی است! اسفند عجب ماهى است؛ حمید باکری:   ۶ اسفند، حسین خرازی: ۸ اسفند، امیرحاج امینی: ۱۰ اسفند، ابراهیم همّت: ۱۷ اسفند، حجت‌اله رحیمی: ۱۸ اسفند، عبدالحسین برونسی: ۲۳ اسفند، عباس کریمی: ۲۴ اسفند، مهدی باکری: ۲۵ اسفند

از چند روز قبل که بهروز وثوقی متن گلایه‌آمیزی درباره برادرانش در اینستاگرام منتشر کرد، تا همین حالا ماجرای آنها نقل محافل رسانه‌ای است. کاربران هم کم نیاوردند و در همان یکی دو روز اول کاری با صفحه اینستاگرام چنگیز وثوقی کردند که درنهایت مجبور شد صفحه را ببندد، اما حالا دوباره صفحه‌اش را باز کرده و با انتشار متنی به تمام ادعاها پاسخ داده است. او در متن خود با ادبیات کنایه‌آمیزی از تمام کسانی که به او و خانواه‌اش توهین کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد: «برای قضاوت‌کردن در هر زمینه و موضوع، تحقیق و مطالعه و بررسی، حکم است و بدون جمع‌آوری اطلاعات کافی و آگاهی، قضاوت‌کردن و در آن مورد حرف زدن و بحث‌کردن و تهمت‌زدن، درست و محکمه‌پسند نیست و باد هواست. جا دارد از طرفداران بهروز، علی‌رغم علاقه و تعصبی که به او دارند و این علاقه و تعصب باعث شد نادانسته به من و پدر و مادرم توهین کنند، تشکر و سپاسگزاری کنم. شفاف‌سازی و پاسخ من، به ادعای بهروز در زمینه ملک و املاکش که من هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آنها نداشته‌ام و صرفا چون فیروز را کسی نمی‌شناسد، قرار دادن اسم من در کنار فیروز باعث شد سوژه داغ‌تر و تیتر خبرها شود و عده‌ای هم این وسط، از آب گل‌آلود، ماهی بگیرند.» چنگیز وثوقی در ادامه نوشته است: «برای این‌که ویلای بهروز در انقلاب مصادره نشود، به صورت امانت به اسم  فیروز زده شد و فیروز خیانت در امانت کرد و ویلا را به اسم همسرش کرد و همسرش ویلا را مفت فروخت. من وقتی متوجه شدم که کار از کار گذشته بود. از همان زمان رابطه‌ام را با او و خانواده‌اش قطع کرده‌ام.» با این وجود، اما همچنان کامنت‌های توهین‌آمیز در زیر این پست دیده می‌شود و انگار توضیحات او برای کسانی که عشق بهروز وثوقی را در دل دارند، کافی نیست، البته در مقابل هم هستند کسانی که در کامنت‌ها از او دفاع کرده‌اند. برخی هم از اساس مخالفت خود را با مطرح کردن یک مسأله خانوادگی در فضای مجازی اعلام کرده‌اند. مثلا نرگس حجازیان نوشته: «من خودم بسیار به بهروز وثوقی عزیز علاقه‌مندم، ولی با کپشنی که گذاشت تو پیجشون یه کم تو ذوقم خورد، چون موضوع خانوادگی بوده، ولی احتمالا ایشون در اون لحظه دچار فروپاشی عصبی‌شدن. در کل ازشون بعید بود، در هرصورت شما دو برادر عزیز ستاره‌های سینما هستید.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/157306/-هشتگ‌-روز