زنبیل
 

 

شکر ارزان می شود
ایلنا| رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت با کمبود شکر در بازار و افزایش قیمت آن دولت به بازار ورود کرد و با توزیع شکر در بین اصناف و فروشگاه‌ها نبض بازار را در دست گرفت و مانع افزایش مجدد قیمت این محصول شد. محمد آقاطاهر درباره توزیع بسته‌های شکر گفت: «به هر شهر مقادیر زیادی شکر توسط دولت اختصاص داده شده که در حال حمل و انتقال به استان‌ها است. از امروز هم شکر تعبیه‌شده در اتحادیه تهران هم دپو می‌شود و به مغازه‌ها برای فروش ارسال خواهد شد. این شکرها به صورت بسته‌های 5 تا 10 کیلویی بین مردم توزیع خواهد شد. قیمت شکر و قند بسیار بالا رفته بود اما با اقدامات وزارت‌ جهاد کشاورزی قیمت آن در بازار کاهش خواهد یافت و ما امیدواریم قیمت این اقلام در تهران هم کاهش یابد.»

پرچمدار سامسونگ ۱۷ میلیون تومان
ایسنا| در حالی که سامسونگ در سطح جهانی مشغول پیش‌فروش سه محصول جدید خود از خانواده S است، این سه محصول در بازار ایران با قیمت قابل توجهی در محدوده ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. سه مدل تلفن همراه در این خانواده به نام S10+، S10 و S10e رونمایی شد و در حال حاضر در بازار آمریکا پیش‌فروش این سه محصول آغاز شده و بر اساس آمار و اطلاعات منتشرشده، پیش‌فروش این سه محصول سامسونگ رکوردهای فروش را جابه‌جا کرده است. با توجه به اطلاعات اعلامی، عرضه رسمی این سه محصول سامسونگ در سطح جهانی اواسط فروردین ماه خواهد بود و بررسی‌ها از نماینده رسمی سامسونگ در ایران حاکی از آن است که هنوز زمان رونمایی و عرضه رسمی این محصول در بازار ایران مشخص نیست؛ اما در روزهای گذشته برای S10+ که سامسونگ قیمت ۱۰۰۰ دلاری در نظر گرفته، برخی فروشندگان داخلی قیمت ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته‌اند.

لبنیات گران نمی‌شود
ایرنا| دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت کارخانجات برای سال آینده برنامه‌ای برای افزایش بهای محصولات لبنی ندارند اما در صورتی که قیمت شیر خام افزایش پیدا کند، به طور حتم نرخ فرآورده‌های لبنی نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. رضا باکری در این‌باره گفت: «اکنون قیمت فرآورده‌های لبنی طبق نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم. با توجه به قیمت‌هایی که انجمن صنایع لبنی پیشنهاد داده بود به طور تقریبی کالاهای اساسی گروه یک با کاهش 6، 7، 9 و 11 درصدی مواجه شدند؛ طبق این مصوبه از امروز قیمت هر بطری شیر کم‌چرب 4100 تومان، شیر نیم‌چرب 4200 تومان، شیر پرچرب 4450 تومان، شیرکامل 4500 تومان، هر بسته شیر نایلونی 2600 تومان، ماست دبه‌ای کم‌چرب 10 هزار و 900 تومان، ماست دبه‌ای پرچرب 11 هزار و 700 تومان، ماست 900 گرمی کم‌چرب 4350 تومان، ماست 900 گرمی پرچرب 4750 تومان و پنیر یواف 400 گرمی 6900 تومان است.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/157283/زنبیل