رئیس‌جمهوری در راهپیمایی 22 بهمن از پیشرفت‌های کشور در 40 ‌سال گذشته گفت
 
سلام انقلاب به دهه پنجم
 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: «خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را 40سال پیش، از استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانستند نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشند.»
روحانی در ادامه با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، دراین‌باره گفت‌: «در چند دهه دوران شاهنشاهی سست عنصر قاجار و پهلوی دوسوم کشور را از ایران جدا کردند و به این معنی است که رژیم‌های قبل علاوه بر این‌که به دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، به تمامیت ارضی کشور نیز خیانت کردند.»
دکتر روحانی ادامه داد: «پای صندوق آرا است که مردم نظرات، ایده و راه‌شان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده و فرد مورد نظر را در مجلس، در ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها برمی‌گزینند و انتخاب می‌کنند. حواسمان باشد، صندوق رأی و انتخابات یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود، اگر صف طولانی در انتخابات نبود، دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را علیه کشور طراحی کند.»
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: «امروز در جامعه یک دموکراسی و مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی آن نظام و رژیمی نیست که بگوید یک حزب و آن رستاخیز و هر کس خواهان آن نیست گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌ها، در این کشور آزاد هستند و همه مسئولین، مسئولین اجرایی، مسئولین نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه‌صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود.»
رئیس جمهوری با ابراز امیدواری به تصویب لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت به مجلس ارایه شده است گفت: «در لایحه قانون جدید انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، شاهد انتخابات‌ پرشورتری در آینده باشیم.»
دکتر روحانی با اشاره به اینکه راهمان را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اهل سنت و اقوام ادامه می‌دهیم، گفت: «یکی از شعارهای این دولت حقوق شهروندی بوده و امروز 1825 نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از جمله فرماندار، معاون استاندار، بخشدار، شوراها در سمت‌های مختلف مشغول کارند و 2 سفیر کشور امروز در خارج از کشور از اهل سنت هستند و این نشان می دهد که روز به روز وحدت، اتحاد و یکپارچگی‌مان بیشتر خواهد شد».
دکتر روحانی افزود: «به سیاست شفافیت ادامه می‌دهیم، تا با فساد مبارزه کنیم. حمایت از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم.»
رئیس جمهوری ادامه داد: «به زودی مردم شاهد خواهند بود که دولت الکترونیک رفاه فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.. فعالیت نهادهای مالی از جمله بانک ها را تنظیم خواهیم کرد، همانطور که مؤسسات اعتباری غیرمجازی که اموال مردم را تاراج کرده بودند به طور کلی پرونده آنها بسته شد و همه آنها جمع شدند.»
دکتر روحانی تاکید کرد: «اگر 40 سال قبل آرمان ما این بود که در برابر استبداد، آزادی ، در برابر استعمار و وابستگی حاکمیت ملی، در برابر ابتذال، فضیلت را جایگزین کنیم و در برابر تبعیض، عدالت را و  در برابر غربگرایی و شرق‌گرایی، هویت اسلامی و ایرانی را مستقر کنیم، امید را جای یأس بنشانیم و اعتدال را جای افراط و تفریط قرار دهیم، امروز هم همان راه و همان آرمان مسیر و راه ماست و بی‌تردید ما در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/154726/سلام-انقلاب-به-دهه-پنجم