سازمان بازرسی پیگیر جدایی تاج، کفاشیان و...
 
پرونده بازنشسته‌های فوتبال دوباره باز شد!
 

 

شهروند|  درست است که مدیران فدراسیون فوتبال در برابر قانون منع بکارگیری بازنشستگان که در کل کشور اجرا شد، ‌خودشان را با کمک‌گرفتن از فیفا و AFC تافته جدا بافته قلمداد کرده و قانون را اجرا نکردند،‌ منتهی از همان ابتدا هم مشخص بود که چنین تصمیمی تبعات سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت. شاید مدیران فوتبالی بر این باور بودند که با دست گرفتن اهرم تعلیق و تهدید‌های دو نهای بین‌المللی فوتبال،‌ بتوانند در پست خود باقی بمانند؛ منتهی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس، مدیران وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک در مقابل این بی‌قانونی سکوت اختیار نکرده‌اند.
طیبه سیاوشی و قاضی‌زاده‌هاشمی و چند نفر از نمایندگان مجلس در هفته‌های اخیر در رایزنی با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور خواهان ورود مسئولان قضائی به تخلف آشکار فدراسیون فوتبال شدند. این دو نماینده مجلس حتی در مصاحبه‌های خود هم به‌صراحت از برخورد محکم قضائی با افرادی که به اجرای قانون بی‌توجهی کردند، حرف زدند و در همین رابطه فشار زیادی هم روی وزیر ورزش و جوانان ایجاد کرده‌اند. درست است که مسعود سلطانی‌فر و همکارانش در هفته‌های اخیر به خاطر شرایط تیم‌ملی درباره اجرانشدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال سکوت کرده‌اند‌، اما خوب می‌دانند که این موضوع به بزرگترین پاشنه آشیل آنها در برابر مجلس تبدیل خواهد شد. رضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک هم که ارتباطات بسیار نزدیکی به دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور دارد،‌ چندین‌بار به‌صراحت در مصاحبه‌های خود از تعهد تاج برای اجرای قانون حرف زد اما درنهایت فوتبالی‌ها با اجرانکردن قانون صحبت‌های این مقام مسئول ورزشی را هم زیر سوال بردند.
درنهایت اما تازه‌ترین خبر از داستان پر از ابهام قانون منع بکارگیری بازنشستگان و فوتبال این است که گویا مسئولان سازمان بازرسی کل کشور به دنبال دریافت گزارش‌های مستند از عدم اجرای قانون و تخلف آشکار صورت‌گرفته، ‌نامه‌ای محرمانه به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرده و خواهان ارایه گزارش درباره مکاتبات اداری و تمام فعل و انفعالات مالی مربوط به نفر به نفر مدیران بازنشسته فدراسیون و سازمان لیگ شده‌اند. به این ترتیب هر مدیری که از تاریخ 16 آذر به بعد یک ریال دریافتی مالی داشته‌ یا نامه‌ای را امضا کرده‌ باشد مجرم شناخته شده و در اختیار مراجع قضائی قرار خواهد گرفت. بد نیست بدانید با وجود سکوت خبری اراده‌ای محکم برای اجرای قانون بازنشستگی در فوتبال وجود دارد و به نظر می‌رسد در روزها و هفته‌های آینده فوتبال ایران آبستن حوادث  و تغییرات زیادی باشد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/154664/پرونده-بازنشسته‌های-فوتبال-دوباره-باز-شد!