نویسنده هم به پوراحمد رحم نکرد!
 

 

شهروند| نویسنده «تیغ و ترمه» به کیومرث پوراحمد اعتراض کرد. گلرنگ رنجبر با اشاره به این‌که «این فیلم بی‌منطق، هیچ ربطی به داستان من ندارد» از خوشحالی‌اش بعد از تماس پوراحمد برای اقتباس از رمانش می‌گوید؛ اما این را نیز اضافه می‌کند که «فیلمنامه تیغ و ترمه فیلمنامه خوبی نیست. نه فقط از این جهت که تغییرات فیلمنامه نسبت به رمان را دوست نداشتم، بلکه به نظرم فیلمنامه از منظر قصه‌گویی و جزییات شخصیت‌پردازی و روند اتفاقات دارای اشکالات اساسی است».
گلرنگ رنجبر می‌افزاید: «متاسفانه قرارداد امضاشده بین نشر چشمه و آقای پوراحمد، هیچ بندی برای ناراضی‌بودن نویسنده از محصول نهایی فیلمنامه پیش‌بینی نکرده بود و درنهایت از نظر قانونی من هیچ قدرتی نداشتم تا اگر به فیلمنامه اعتراضی دارم، تاثیری بر چگونگی ساخته‌شدن فیلم یا حتی درصورت لزوم، ساخته‌نشدن فیلم داشته باشم.»
این نویسنده نامه طولانی‌اش را چنین به پایان می‌رساند: «من هم حق دارم و باید روایتم را از این اقتباس بیان کنم. کتاب من را اگر دوست داشتید، بخوانید و هرچقدر دوست داشتید، به ترمه‌ و لیلی و جهان قصه‌ من انتقاد کنید، ولی این شخصیت‌های روی پرده، این داستان بی‌چفت و بست و بی‌منطق که آقای پوراحمد تصویر کرده، شخصیت‌ها و داستان من نیستند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/154638/نویسنده-هم به-پوراحمد-رحم-نکرد!