حمایت کارگردان قدیمی از سیاوش اسدی تازه‌کار
 
مسعود کیمیایی تیغ‌به‌دست در حلقه منتقدین!
 

 

شهروند| در پی انتقادات بی‌رحمانه منتقدان تلویزیونی به فیلم درخونگاه سیاوش اسدی؛ مسعود کیمیایی- که این فیلم بهش تقدیم شده- ضمن دفاع و دلجویی از سیاوش اسدی، اغلب منتقدان سینمایی را زیر تیغ برد.
کیمیایی با انتشار ویدیویی به سیاوش اسدی توصیه کرد که کاری به کار منتقدان نداشته باشد و سرش را به ساختن و خلق‌کردن مشغول کند.
مسعود کیمیایی در آغاز ویدیویش با اشاره به فضای پرسوءتفاهم این روزها گفت: «در تمام جهان این رسمه... در ادبیات، در شعر، حتی در موسیقی؛ که قطعه‌ای که می‌نویسن یا اجرایی که می‌کنن، یا هرشب اجرا در تئاتر... اینو تقدیم به کسی می‌کنن. به دوست‌داشته‌های خودشون. اما حتی به این‌که به کی فیلمتو دادی، به چه کسی رمان‌تو دادی، قصه‌تو دادی، به این هم کار دارن».
مسعود کیمیایی در ادامه ضمن توصیه به این‌که «گوش نکن سیاوش، کارتو بکن، فیلمتو بساز» منتقدان را از کنایه بی‌نصیب نمی‌گذارد: «طرف اصلا نفهمیده فیلم‌رو، اصلا داستان فیلم‌رو نفهمیده، برای این‌که در محیطی زندگی کرده که اصلا اون تفکر رو نمی‌شناسه. یک فیلمساز در جایی زندگی می‌کنه که منتقد باید اون جهان رو بشناسه، اون جهان رو بفهمه و اون جهان رو نقد کنه. نه این‌که فیلم دلخواه خودشو- که دوست داره احیانا، که (این منتقدان) خیلی‌هاشون زیر بغل‌شون یک سناریوست که سال‌هاست می‌خوان اینو بسازن».
در پایان هم مسعود کیمیایی کهنه‌کار پرسش مهمی را مطرح می‌کند: «من سوالم اینه آیا اگر یک استعدادی میون این فیلمسازای جوون پیدا بشه که آینده درخشانی داره، کی کشفش می‌کنه؟ آیا همین آقایونی که می‌گن این فیلم بده، این فیلم اینه، این فیلم اونه، آیا این تشخیص رو دارن که یک فیلمسازی رو که آینده فوق‌العاده‌ای داره، بفهمن و بشناسنش»؟
و جملات پایانی مسعود کیمیایی: «اصلا دوست ندارم بگم که ژان لوک گدار گفت که منتقدا دزدای ترسویی هستن... اما این چیزا هیچ تاثیری نکنه، هیچ جایی‌تو زخمی نکنه، هیچ جایی‌تو چرک نکنه، هست، این چیزا زیاده... من نه خودم، ولی درگیرش هستم... حسادت... فیلمت رو بساز».


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/154590/مسعود-کیمیایی-تیغ‌به‌دست در-حلقه-منتقدین!