پروانه مافی، نماینده تهران و عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:
 
سرمایه اجتماعی‌تان را تقویت کنید
 

 

جمعیت هلال‌احمر نهادی عمومی، خیّر، داوطلبانه و بسیار خوشنام است و می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین نهادهای عمومی و داوطلبانه است که در ایران تشکیل شده و سوابق ارزشمند و بسیار قابل تقدیری دارد. هلال‌احمر سرمایه بسیار بزرگی است و  با توجه به خواسته‌های مردم و حس داوطلبانه کار کردن و نیکوکاری که در مردم ایران به وفور وجود دارد، جایگاه بسیار ارزشمندی دارد. باید از این سرمایه اجتماعی مراقبت کرد تا مورد تشکیک و سوءظن مردم قرار نگیرد و بتواند مسیر درستی که باید برای کمک‌رسانی انجام بدهد را دنبال کند. مدیریت این مجموعه بسیار مدیریت حساسی  است و باید با شفافیت انجام شود، به این معنا که جمعیت هلال‌احمر باید بتواند به‌راحتی مسائل، منابع، مصارف و حتی درآمدهایش را بسیار شفاف و به‌صورت گزارش در اختیار مردم قرار دهد. هر چقدر این گزارش‌ها بهتر ارایه شود طبیعتا سرمایه اجتماعی هلال‌احمر قوی‌تر می‌شود و مردم اعتماد بیشتری به این مجموعه می‌کنند.
 جمعیت هلال‌احمر باید اعتمادسازی در میان مردم را  به‌صورت قوی پیگیری کند و دایما با مردم در ارتباط باشد و شفاف‌سازی کند. بدین‌صورت باعث می‌شود سوءظن‌ها و شک‌هایی که گاهی وجود دارد
از بین برود.
همچنین باید در جذب نیروی خیّر و نیکوکار بسیار فعال باشد. بسیاری از جوان‌های ما آمادگی دارند تا در هلال‌احمر حتی با درآمد پایین مشغول به کار شوند، بنابراین موضوع هلال، موضوع بسیار مهمی است که باید با توجه به بودن با مردم و گزارش شفاف و جذب نیرو و پویابودن، سرمایه اجتماعی خود را تقویت کند. در سال‌هایی که در مجلس حضور دارم هر زمان که بحثی در رابطه با هلال‌احمر بوده است، همه نماینده‌ها طرفدار و حامی هلال‌احمر هستند و این جایگاه بسیار مهمی است که هلال‌احمر می‌تواند مجلس را به عنوان پشتوانه قوی داشته باشد و از آن استفاده کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/152370/سرمایه-اجتماعی‌تان-را-تقویت-کنید