۶ نکته برای خرید ساک و چمدان
 

 

جهت خرید چمدان برای سفر ابتدا باید نکاتی حایز اهمیت را در نظر داشت. وزن، اندازه، قسمت‌های مختلف چمدان و درنهایت ظاهر آن ازجمله نکاتی‌اند که باید به آن دقت کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر زیاد به سفر می‌روید و در سفر‌های خود بسیار خرید می‌کنید، هنگام خرید چمدان به وزن آن توجه داشته باشید، چراکه هزینه اضافه بار بدتر از مالیات است، بنابراین ابتدا از وزن چمدان هنگام خالی‌بودن اطمینان حاصل کنید. چمدان‌هایی سبک به تازگی در فروشگاه‌ها رایج شده‌اند، اما به ظاهرشان اطمینان نکنید و حتما وزن واقعیشان را اندازه بگیرید. بار همراه مسافر باید کمتر از ۳ کیلوگرم باشد؛ خیلی از کیف‌های سبک به علت ساختار نرم و انعطاف‌پذیرشان قابلیت جا گرفتن در قفسه‌ای که بالای سر شما جهت وسایلتان تعبیه شده است را دارند. اما اگر قصد حمل اشیای آسیب‌پذیر را دارید، کیف‌هایی را که پوشش سفت و سخت دارند، انتخاب کنید. کیف همراه مسافر قرار است به راحتی‌اش کمک و از پرداخت هزینه بار جلوگیری کند، درحالی که به یک مورد آزاردهنده تبدیل شده است، البته شرکت‌های هواپیمایی و قوانین ناقص آنها نیز مقصر هستند.
در نظر گرفتن چرخ‌ها
 اگر با شاخص‌های اندازه‌گیری ساک‌دستی آشنا شده‌اید، باید بدانید که در محاسبه این بار چرخ‌های چمدان هم به‌خودی‌خود به ارتفاع چمدان شما می‌افزاید، در نتیجه بهتر است از چمدان‌هایی که چرخ‌هایشان در داخل تعبیه‌شده استفاده کنید تا هم چرخ‌ها آسیب نبینند و هم ارتفاع بار بیشتر از حد مجاز نشود.
چهار چرخ در مقابل دو چرخ
 اکثر مسافران از انتخاب چمدان با دو چرخ اجتناب می‌کنند، درحالی‌که این چمدان برای سهولت در چرخش در راهرو‌های باریک هواپیما مناسب‌تر است. شما هم پس از امتحان آن به این باور خواهید رسید.
جیب‌ها  
 مسلما چمدان و کیف‌هایی با تعداد جیب‌های بیشتر بهتر و مناسب‌تر است، چراکه در این صورت دیگر شما روی راه‌پله‌های فرودگاه نگران پیداکردن کارت پرواز و مدارک خود نخواهید شد. بهتر است ساک‌دستی دو نوع جیب جادار و باریک داشته باشد. در جیب جادار کیف، لوازمی مثل مجله را بگذارید که می‌خواهید در طول سفر همراهتان باشد، اما در جیب باریک‌تر مدارک و چیز‌هایی را بگذارید که می‌خواهید در کمتر از ۲ ثانیه به آنها دسترسی داشته باشید. چمدان و کیف‌های تقسیم‌بندی‌شده خوب هستند، اما به یاد داشته باشید تقسیم‌بندی طراحان آنها با سلیقه شما متفاوت است. بر این اساس بهتر است برای خرید، ساک و چمدان‌هایی  بدون این تقسیم‌بندی را انتخاب کنید، چراکه می‌توانید وسایل خود را بدون محدودیت در آنها جای دهید.
قسمت‌های حساس و شکننده چمدان
قبل از خرید ساک و چمدان مثل خرید خودرو، باید اجزای آن را به‌طور دقیق بررسی کنید، به‌ویژه موارد پراستفاده را که احتمال آسیب‌پذیری بیشتری دارند؛ چرخ‌ها، دستگیره و زیپ، بررسی درزها، دوخت و قسمت‌های سخت.
ساختار و دوام
یکی از دغدغه‌های هر مسافری خرید یک چمدان بادوام و راحت است. سه مورد کلی را باید همیشه مدنظر قرار دهید؛ قاب، پارچه و ضدآب‌بودن چمدان. اگر چمدان دارای یک قاب درونی است، دقت کنید جنس آن از فایبرگلاس باشد، زیرا بسیار سبک است و استقامت زیادی دارد. در مورد پارچه باید بگویم که پارچه‌های سبک و محکم مثل برزنت را برگزینید. ضدآب‌بودن جزو موارد بسیار مهم است؛ به دنبال جنس‌های پارچه‌ای ضدآب مثل نانو باشید.
نمای ظاهری
به چمدان‌های سیاه نه بگویید، چراکه طراحی چمدان‌ها به یک هنر پویا تبدیل شده و هر روز شاهد طرح‌های باورنکردنی و زیبا در این صنعت هستیم. مردم به چمدان دست شما توجه می‌کنند؛ چه کسی می‌داند شاید شما به دلیل ظاهرتان خدمات بهتری از کارمند هتل یا شرکت هواپیمایی دریافت کنید.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/152345/۶-نکته-برای-خرید-ساک-و-چمدان-