زنبیل
 

 

واردات برنج ادامه دارد
تسنیم| مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد میزان کل ارز تخصیص‌یافته به برنج وارداتی برای رفع کسری این محصول در بازار مصرف کشور تاکنون بیش از کل ‌سال قبل است. مسعود بصیری دراین‌باره اعلام کرد: «براساس اطلاعات اخذشده از معاونت امور تولیدات زراعی میزان تولید برنج کشور بین 2 تا 2.2‌میلیون تن است و نیاز برنج وارداتی با احتساب سرانه مصرف 37.7 کیلوگرم برای هر نفر نزدیک به 800‌هزار تا یک‌میلیون و 100‌هزار تن برآورد شده که این مقدار به غیر از ذخیره راهبردی است. از نظر تخصیص ارز دولتی به واردات برنج مورد نیاز کشور هیچ مشکلی نداریم و تا تاریخ 31 تیر 98 به هر میزان که بازار نیاز داشته باشد، می‌توانیم نسبت به تخصیص و واردات اقدام کنیم. مسئولیت تامین با وزارت جهاد کشاورزی است و واردات برنج مورد نیاز کشور نیز توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اما نظارت بر توزیع در شبکه‌های مویرگی این محصول برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.»

توزیع گسترده گوشت قرمز ارزان
تسنیم| مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد ۲۹‌هزار تومانی و گوشت گرم ۴۰‌هزار تومانی در روزهای آینده خبر داد. حمید ورناصری دراین‌باره گفت:  «قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند تازه به صورت مخلوط (لاشه‌ای)​ 40‌هزار تومان و برا‌ی گوشت منجمد گوسفند کیلویی 29‌هزار تومان در نظر گرفته شده که این عرضه در روز‌های آتی به صورت گسترده در بازار صورت می‌گیرد و تا وقتی که بازار کشش داشته باشد، عرضه ادامه می‌یابد. در همین راستا انتظار می‌رود قیمت گوشت قرمز در بازار روند کاهشی به خود بگیرد. البته موضوع قاچاق نیز به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قیمت دام خودنمایی می‌کند که با این عرضه و همچنین واردات دام زنده تلاش می‌شود قیمت گوشت قرمز در بازار تثبیت شود.»

واردات شیرخشک آزاد شد
ایسنا| وزیر جهاد کشاورزی ورود موقت شیرخشک به منظور فرآوری و صادرات مجدد را بلامانع اعلام کرد. محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، واردات موقت شیرخشک (برای صادرات) را مجاز اعلام کرد. در این نامه آمده ورود موقت شیرخشک (برای صادرات) مطابق ماده 51 قانون امور گمرکی مجاز است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/152341/زنبیل