ذره‌بین
 

 

سارقان بیهوش‌کننده مسافران اتوبوس‌ها دستگیر شدند
سارقانی که در استان‌های مختلف کشور با بیهوش‌کردن مسافران اتوبوس‌های بین شهری اقدام به سرقت می‌کردند، در مشهد شناسایی و دستگیر شدند. چهار ماه پیش با دریافت گزارشی مبنی بر بیهوشی مسافران در پایانه مسافربری مشهد و سرقت وسایل و پول نقد آنها موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سارقان با سوارشدن در اتوبوس‌های بین شهری به‌ عنوان مسافر، پس از شناسایی طعمه‌های خود به آنها نوشیدنی‌های پلمپ‌شده را تعارف کرده و می‌خوراندند که قرص‌های خواب‌آور و مواد بیهوشی به آن اضافه شده بود. دزدان پس از بیهوشی مسافران پول‌های نقد و اشیای باارزش آنها را سرقت می‌کردند و در میانه راه از اتوبوس پیاده می‌شدند. سارقان به جز خراسان رضوی در سایر استان‌های کشور نیز با این روش اقدام به سرقت می‌کردند ولی از آن‌جا که مکان ثابتی نداشتند، عملیات شناسایی و دستگیری آنها توسط پلیس زمانبر بود.
طی روزهای اخیر و با ادامه تحقیقات پلیسی سه متهم این پرونده که هیچ‌ یک خراسانی نیستند، در مشهد شناسایی و دستگیر شدند. این پرونده تاکنون ۲۰ شاکی دارد و تعداد شاکیان آن در حال افزایش است. تحقیقات از سارقان ۲۵، ۴۰ و ۵۴ ساله این پرونده ادامه دارد.

مسمومیت 130 نفر با گاز منوکسیدکربن
استنشاق گاز منوکسیدکربن در مراسم ترحیم 130 نفر را در چهارمحال‌وبختیاری راهی بیمارستان کرد. این حادثه شامگاه پنجشنبه  در مراسم ترحیمی در بخش خواهران حسینیه شهر «هارونی» از توابع  شهرستان شهرکرد رخ داد. در این حادثه 130 نفر از شرکت‌کنندگان  در مراسم ترحیم دچار مسمومیت شدند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند و در مرحله نخست 13 نفر بستری شدند. 129 نفر پس از درمان سرپایی مرخص شدند و فقط یک نفر به علت مشکلات ریوی گذشته در بیمارستان آیت‌اله کاشانی شهرکرد بستری شده است. وجود پرنده در دودکش بخاری حسینیه موجب این حادثه شد. این بخاری مدت‌ها خاموش و نصب بوده است.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری بیمه‌ای در آذربایجان ‌غربی
 اعضای باند هفت‌نفره کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه در استان با تلاش ماموران پلیس به دام افتادند. در پی دریافت خبری با موضوع تصادف ساختگی و کلاهبرداری از برخی شرکت‌های بیمه، موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی و با هماهنگی قضائی یکی از متهمان اصلی با چندین فقره سابقه کیفری شناسایی و در شهرستان مهاباد دستگیر شد. در تحقیقات صورت‌گرفته، متهم به‌صراحت به اینکه با همدستی اشخاص دیگری که اقدام به صحنه‌سازی تصادف و اخذ دیه از برخی شرکت‌های بیمه می‌کردند، اعتراف کرد. با هدایت متهم، نسبت به شناسایی سایر همدستان وی اقدام شد و طی یک عملیات غافلگیرانه تعدادی از کلاهبرداران و کارگردانان صحنه تصادفات ساختگی شناسایی و دستگیر شدند. اعضای اصلی این باند هفت نفر بودند که از طریق تصادف‌های ساختگی 15‌میلیارد ریال از برخی شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند. متهمان پس از دستگیری به 70 فقره تصادف ساختگی در شهرستان‌های ارومیه، نقده و مهاباد اعتراف کردند. موضوع بلافاصله به شرکت‌های بیمه اعلام شد تا از پرداخت وجه به زیان‌دیدگان خودداری شود و در اسرع وقت اقدام به طرح شکایت کنند. در این راستا 40 متهم که با این باند همکاری داشتند، دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

13 مصدوم در واژگونی مینی‌بوس کارگران پارس‌ جنوبی
بر اثر واژگونی مینی‌بوس کارگران پیمانکاری پتروشیمی بوشهر در عسلویه ۱۳ نفر مصدوم شدند؛ این اتوبوس  در نزدیکی شیرینو واژگون شد. تعداد ۱۳ مصدوم به اورژانس بیمارستان منتقل شدند و با اعلام کد بحران عوامل تیم پزشکی و پرستاری آماده ارایه خدمات به مصدومان شدند  و کارهای اولیه برای مصدومان انجام شد. رئیس بیمارستان نبی اکرم(ص) عسلویه  با اعلام این خبر گفت: «حال مصدومان مساعد است و جای نگرانی نیست.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/152307/ذره‌بین