بهترین گجت‌های‌ سال 2018 از نگاه گاردین
 
جنگ ربات‌ها و دوچرخه‌های الکتریکی
 

 

مهرنوش گرکانی| 2018 روزهای آخرش را می‌گذراند و در این روزهای آخر همه‌جا حرف از بهترین‌های 2018 میلادی است. بهترین‌های فیلم، بهترین‌های سریال، بهترین‌های برند، بهترین‌های تجارت، بهترین‌های کتاب و ... . اما در دنیای تکنولوژی این بهترین‌ها بیشتر از همه است. بهترین‌های موبایل، بهترین‌های بازی‌های کامپیوتری، بهترین‌های لپ‌تاپ و ... . هر کدام از حوزه‌های تکتولوژی را که نگاه می‌کنی هر روز درحال پیشرفت هستند و برندهای مختلف حوزه تکنولوژی درحال رقابت. شاید بتوان گفت در بسیاری موارد تکنولوژی است که درحال پیشرفت است و در حوزه‌های دیگر به پیشرفت کمک می‌کند. مثلا هر ساله پیشرفت در علم پزشکی هم رخ می‌دهد، اما بیشتر آن مدیون پیشرفت تکنولوژی است. بهترین گجت‌های 2018 در حوزه‌های مختلف از نگاه گاردین معرفی شده است. از دوچرخه‌های الکتریکی و هواپیماهای بدون سرنشین که به جنگ  روبات‌ها و طناب‌های دیجیتال پرش می‌روند. اینها مطلوب‌ترین و بهترین فناوری‌های‌ سال 2018 هستند.

زیبایی

Dyson Airwrap
سشواری که دیگر گرما و آسیب به موهای شما نمی‌رساند. به جای هوای گرم، با جریان هوا و فناوری Coanda jet-flow effect (فناوری که هواپیماها را روی هوا نگه می‌دارد) به موهای شما فرم می‌دهد و به آن آسیب نمی‌زند.
قیمت:   400 پوند

ربات

Anki Vector
شرکت اسباب‌بازی Cozmo، یک به‌روزرسانی جدید انجام داده است و یک Vector گوش‌دادن، صحبت‌کردن، دیدن و... همیشه روی ربات باشد. شخصیت آن Wall-E-esque است و به ‌زودی یکپارچه‌سازی الکسا فراهم می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های متصل‌شده خود را کنترل کنید.
قیمت: 200 پوند

ورزشی

Tangram Smart Rope
هیچ طناب پرش آنالوگ معمولی نمی‌تواند اطلاعات تناسب اندام شما را هنگام پرش ردیابی کند، اما این طناب 23 چراغ LED دارد که نشانگر تمرینات شما هنگامی که به هوا می‌پرید، است. قبل از آن‌که ورزش را شروع کنید، نرم‌افزار آن را روی تلفن‌همراهتان نصب کنید.
قیمت:   80 پوند

اسپیکر هوشمند

Sonos One, Hay edition
نخستین سخنران چندرسانه‌ای Sonos که با دستیار صدای آمازون Alexa لود می‌شود. گاردین می‌گوید: «بهترین سخنران هوشمند با تکنولوژی متمرکز در سراسر جهان، در انگلیس است.» این نسخه به صورت محدود و در 5 رنگ عرضه شده؛ رنگ‌هایی که توسط طراحان مبلمان دانمارکی طراحی شده است.
قیمت:   229 پوند

گوشی‌های بی‌سیم

Jabra 65t active
آیا شما همیشه به دنبال یک برقراری تماس بهتر، جواب دادن به سوالات سیری و گوش کردن بهتر به پادکست‌ها و موسیقی هستید؟ اگر همه اینها برایتان مهم است، پس این محصول باید در لیست دلخواه شما باشد. آنها برای همه موارد بالا عالی عمل می‌کنند.
قیمت:   170 پوند

هدر

DJI Mavic Air
یک هواپیمای بدون سرنشین دارای قابلیت ذخیره‌سازی. این هواپیما یک مدار سه طرف برای فیلمبرداری با رزولوشن بالا، قابلیت تیراندازی UHD و یک کنترل از راه دور قابل انعطاف دارد.
قیمت:   669 پوند

تلویزیون

Samsung 55in Q7F QLED 4K Certified Ultra HD Premium HDR 1500 Smart TV
 می‌توان گفت این رهبر بازار تلویزیون‌هاست. یک صفحه نمایش دیود کوانتومی است که با دلایل مختلفی از نظر فنی بسیار شفاف‌تر، روشن‌تر و با نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت بالاست.
قیمت: 1299 پوند

اسپیکر همراه

Audio Pro Addon C3
به عنوان یک اسپیکر همراه خوب است؛ با قدرت خروجی 25 وات و عمر باتری 15 ساعت، این محصول را به‌عنوان یک بلندگوی چندمنظوره تبدیل کرده است، همچنین یک دسته چرمی دارد برای حمل کردن راحت‌تر موسیقی برای شما.
قیمت:   250 پوند

دوچرخه

 Canyon Grail CF SL
این دوچرخه برای سوارشدن و راندن روی مسیرهای سخت و ماسه‌ها طراحی شده است. این دوچرخه می‌تواند انواع سطوح جاده‌ای و غیرجاده‌ای را اداره کند. این دوچرخه بسیار منحصربه‌فرد و راحت است.
قیمت: 1999 پوند

دوچرخه الکتریکی

VanMoof Electrified X2
آخرین مدل‌های تولیدکننده دوچرخه‌ هلندی که می‌توانند بیش از 90 مایل برانند و می‌توانید با سرعت 25 کیلومتر در ساعت با آنها سفر کنید، همچنین آنها مجموعه‌ای از دستگاه‌های ضدسرقت نیز دارند.
قیمت:   2398 پوند

ردیاب تناسب اندام

Garmin vívosmart 4
ابزار مانیتورینگ که می‌تواند همه‌چیز را از سطوح اکسیژن خون به چرخه‌های خواب و سطوح استرس ردیابی کند. باتری آن می‌تواند تا یک هفته دوام بیاورد.
قیمت:   120 پوند

خودرو

Jaguar I-Pace
در حالی که Elon Musk تسلا به تازگی محصولات ناراحت‌کننده و دور از انتظاری را ارایه می‌دهد، جگوار SUV را با عملکرد بالا راه‌اندازی کرده است. سازنده ادعا می‌کند که این محصول می‌تواند 292 مایل را با یک بار شارژ حرکت کند. البته متخصصان بعد از بررسی ادعا کرده‌‌اند تنها 200 مایل درست است، با این حال ظاهر و شتاب و دیگر کاربردهای آن عالی است. اگر شما بودجه خرید آن را داشته باشید.
قیمت:   64495 پوند

کنسول بازی

Super Nintendo Classic Mini
نوستالژی‌های دهه 90 را دوباره بازی کنید. با استفاده از این کنسول با سیستم‌عامل قوی‌تر اما پیکسلی به سال‌های گذشته بروید. از Final Fantasy III به کشور Donkey Kong و Street Fighter II Turbo Splash:   Hyper Fighting بروید.
قیمت:   70 پوند

موبایل هوشمند

 Huawei Mate 20 Pro
با استفاده از دوربین سه‌بعدی لایکا، نرم‌افزار 3D اسکن چهره و یک سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش، Mate 20 Pro Huawei، همان‌طور که گاردین می‌گوید، «جلوه‌ای پیشرفته‌تر» است. با یک عمر باتری 35ساعته، یک پردازنده قدرتمند و شارژ بی‌سیم، این گوشی یکی از گوشی‌های خوب هوشمند اندرویدی است.
قیمت: 900 پوند

 خانه هوشمند

Nest Hello
یک زندگی هوشمند. زنگ متفاوت، تمام پیام‌های مخاطبان شما را ضبط می‌کند، از تشخیص چهره استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد تا با بازدیدکنندگان صحبت کنید، حتی اگر خارج از خانه هستید. گاردین می‌گوید: «یک گزینه بالا با کیفیت بالا و ویژگی‌های غنی برای یک زندگی هوشمند که بخشی از جلوه خانه شما را نشان می‌دهد.»
قیمت: 229 پوند


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/150299/جنگ-ربات‌ها-و-دوچرخه‌های-الکتریکی