عدد روز
 

 

20 درصد خانه‌های روستایی مقاوم نیست

حمیدرضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: تعداد خانوارهای روستایی در ایران در حال کاهش است و با توجه به این کاهش نیاز به مسکن در شهرها موضوعی طبیعی است. سهرابی با اشاره به برخی مقاومت‌ها از سوی مردم در مسیر نوسازی بافت‌های فرسوده اضافه کرد: با وجود همه فعالیت‌ها هنوز ۲۰‌درصد روستاها به مقاوم‌سازی وارد نشده‌اند و محرومند. البته برخی هموطنان در روستاها رغبت زیادی هم برای مشارکت در مقاوم‌سازی ندارند و به بسیاری از روستاها هنوز یک فقره تسهیلات وارد نشده است و برخی استفاده از تسهیلات ۵‌درصدی را نیز قبول ندارند.

2 تا 4 میلیون افزایش قیمت خودرو

در معاملات روز گذشته  بازار خرید و فروش شاهد افزایش 2 تا 4‌میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بودیم؛ به نحوی که  پژو207 دنده‌ای با افزایش 3‌میلیون تومانی با قیمت 87‌میلیون تومان، پژو405 GLX با افزایش 3‌میلیون تومانی با قیمت 51‌میلیون تومان و پژو 206 صندوق‌دار با افزایش 2‌میلیون و 500‌هزار تومانی با قیمت 69‌میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین پراید 111 با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 35‌میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس با افزایش 4‌میلیون تومانی با قیمت 69‌میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با افزایش 2‌میلیون تومانی با قیمت 68‌میلیون تومان و سمند ال‌ایکس با افزایش 4‌میلیون تومانی با قیمت 55‌میلیون تومان فروخته می‌شود.

5 هزار‌میلیارد تومان سود سهام عدالت واریز می‌شود

 مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی به ایرنا گفته پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت برای‌ سال مالی 1396 که در مجموع حدود 5هزار‌میلیارد تومان است، از دی ماه امسال به مرور به حساب مشمولان واریز شود: «زمانی می‌توانیم سود مشمولان سهام عدالت را واریز کنیم که مجامع شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند، برگزار و سود هر سهم مصوب شود. تاکنون 3800‌میلیارد تومان سود سهام عدالت پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها مصوب شده و تنها سه یا چهار شرکت باقی مانده است. »

393 هزار گوشی بیشتر از پارسال وارد شد

گمرک ایران اعلام کرد: در 6 ماهه اول سال‌ جاری تعداد یک‌میلیون و 526‌هزار و 864 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به میزان 242‌میلیون و 692‌هزار دلار بود که هم به لحاظ ارزش و هم از نظر تعداد افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. بنابر این گزارش در 6 ماهه اول سال‌ جاری تعداد 393‌هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، بیشتر از ‌سال گذشته وار کشور شده و درمجموع 35‌درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین در این گزارش آمده واردات گوشی تلفن همراه در 6 ماهه ابتدایی ‌سال گذشته به تعداد یک‌میلیون و 133‌هزار و 908 دستگاه بود که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه در مدت یادشده 158‌میلیون و 69‌هزار دلار بوده است.

 

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/145045/عدد-روز