شاهکار مردم اصفهان در مدیریت مصرف آب شرب با کاهش 9درصدی
 

 

اصفهان -راعی | مهندس  هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان اصفهان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تابستان بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم در حالی که در تمامی سطح کشور به‌دلیل شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های متوالی با کمبود بارش‌ها و تنش‌های آبی در ابعاد مختلف مواجه بودیم که در این بین فلات مرکزی ایران و استان اصفهان نیز که در فلات مرکزی واقع شده از شرایط بسیار سخت تابستان مستثنی نبودند و حتی نسبت به بسیاری از نقاط کشور تنش‌های آبی بیشتر را پشت سر گذاشتیم. وی افزود: پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای سال آبی 97‌ــ‌96 سالی نرمال بود و سناریوهای تأمین آب به‌صورت خوشبینانه تعیین شد اما وقتی به بهمن ماه رسیدیم دیدیم که بارش‌ها رخ نداده و مجموعه وزارت نیرو یک سناریو بسیار بدبینانه را برای آب شرب تعیین کرد.
امینی گفت: کاهش بارش‌ها و کاهش شدید آورد سد زاینده‌رود وضعیت تأمین آب 4 میلیون نفر در اصفهان و 1.5 میلیون نفر در یزد را با تنش همراه کرد. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری اصفهان درخصوص میزان آوردهای سد زاینده‌رود گفت: در سال آبی 96‌ــ‌95 یک‌میلیارد و 270میلیون مترمکعب آورد زاینده‌رود را داشتیم در حالی که در سال آبی 97‌ــ‌96 این میزان به 670میلیون مترمکعب کاهش یافت.
وی ادامه داد: بر این اساس کشاورزان از چرخه تخصیص آب حذف شدند و سهم بخش صنعت را 40 درصد و سهم بخش شرب را 20 درصد کاهش دادند تا بتوانیم از شرایط تنش‌زای تابستان عبور کنیم.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/145029/شاهکار-مردم-اصفهان-در-مدیریت-مصرف-آب-شرب-با-کاهش-9درصدی