زنبیل
 

 

رکود در بازار لوازم آشپزخانه
ایلنا| رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه از رکود بازار لوازم آشپزخانه خبر داد. فریدون نصیری در خصوص شرایط بازار کالاهای تولیدی آشپزخانه گفته است:« مدتی به خاطر اینکه مردم احساس می‌کردند ممکن است اجناس در بازار کمیاب شود به خرید مبادرت می‌کردند اما در حال حاضر بازار فروش ما راکد است و تقاضا بسیار پایین آمده. 90 درصد از مواد اولیه صنعت ما داخلی است و تنها یک مورد وارداتی است اما مواد اولیه ایرانی هم در بورس عرضه  و طبق تحولات جهانی قیمت‌گذاری می‌شود.»رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه در رابطه با میزان فروش کالاهای آشپزخانه در بازار خاطرنشان کرد: مدتی به خاطر اینکه مردم احساس می‌کردند ممکن است اجناس در بازار کمیاب شود به خرید مبادرت می‌کردند اما در حال حاضر بازار فروش ما راکد است و تقاضا بسیار پایین آمده است.»

صنایع لبنی دروغ می‌گویند
تسنیم|رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مشکلی بابت تامین شیرخام دامداران وجود ندارد، می‌گوید: «میزان تولید شیرخام و صادرات شیر خشک در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است و صنایع لبنی برای جلوگیری از کمبود شیرخام خود کمتر محصولات لبنی صادر کنند. مقدسی با انتقاد از عملکرد صنایع لبنی می گوید:«صنایع لبنی می‌خواهند با ارز دولتی 4200 تومانی شیرخشک را به کشور وارد اما محصولات خود را با ارز آزاد به کشورهای دیگر صادر کنند که این امر منطقی به حساب نمی‌آید. همچنین دلیل اعمال ممنوعیت صادرات شیر خشک کاهش ورودی شیر خام به کارخانه‌ها نیست چون تا به حال تمام نیازهای کارخانه‌ها تامین شده و بعد از این نیز مشکلی برای تامین آن نداریم.»

درخواست برای گرانی 17 درصدی خودرو
تسنیم|سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷درصدی قیمت خودرو می‌گوید که افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند. سعید باستانی با انتقاد از این موضوع می‌گوید:« چرا خودروسازان هزینه‌های سربار خودروسازی را کاهش نمی‌دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به‌تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید
 بررسی شود.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142896/زنبیل