تعدد ناشناخته‌ها، حذف قطعی 4 تیم لیگ برتری و تماشای پیروز قربانی در قامت مربی
 
سرزمین عجایب جام حذفی
 

 

شهروند| جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و همواره در حاشیه برگزاری مسابقات آن اتفاقات جالب و حیرت انگیزی رخ می‌دهد. حالا با آغاز مرحله یک شانزدهم این رقابت‌ها که تیم‌های لیگ برتری هم وارد گود شده‌اند تب این مسابقات داغ شده و باید دید در نهایت عنوان قهرمانی به چه تیمی خواهد رسید. اما بازی‌های این مرحله از مسابقات نکات جالب دارد که آنها را مرور می‌کنیم.
حذف چهار تیم لیگ برتری
با توجه به قرعه‌کشی انجام شده یکی از نکات بسیار مهم قطعی بودن حذف چهار تیم لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی است. چرا که در چهار مسابقه، تیم‌های لیگ برتری به مصاف هم خواهند رفت. ذوب آهن-پدیده، استقلال-نفت مسجدسلیمان،  تراکتورسازی-صنعت نفت آبادان و پیکان و پارس جنوبی جم چهار بازی لیگ برتری این مرحله از جام حذفی هستند که شرایط حذف چهار تیم لیگ برتری و صعود چهار تیم دیگر به مرحله بعد را فراهم می‌کند.
تیم‌های ناشناخته؛ در انتظار شگفتی؟
در بین 32 تیم راه یافته به مرحله یک شانزدهم نهایی چند تیم ناشناخته هم وجود دارند. ستاره کاسپین بابل یکی از تیم‌های ناشناخته است که با ماشین سازی تبریز باید مسابقه بدهد. پدیده ملک شاهی ایلام هم یکی دیگر از تیم‌های ناشناخته با اسمی جالب است که میزبان مس کرمان خواهد بود. تیمی به نام سیراف کنگان  باید به مصاف فولاد خوزستان برود. شاهین لردگان هم در قائم‌شهر میهمان نساجی پرطرفدار است. نود ارومیه نیز با پرسپولیس مصاف خواهد داشت. به این ترتیب اگر انتظار شگفتی پرسروصدا در جام حذفی را دارید باید مسابقات این تیم‌ها را دنبال کنید.
دربی جذاب گیلان؛ جنگ رشت و انزلی
یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این مرحله جام حذفی دربی گیلان بین تیم‌های پرطرفدار ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت است. این مسابقه در ورزشگاه تختی انزلی برگزار خواهد شد و قطعا با حاشیه‌های زیادی هم همراه خواهد بود. حضور علی کریمی روی نیمکت سپیدرود هم جذابیت‌های مسابقه را بیشتر خواهد کرد و باید دید انزلی‌چی‌ها چه رفتاری با علی کریمی خواهند داشت و آیا کری شدید آنها با هواداران رشتی باعث می‌شود که به جای تشویق به کریمی حمله کنند یا خیر.
تقابل پیروز قربانی با دایی
در بین تمام تیم‌های ناشناخته حاضر در این مرحله از جام حذفی، سردار بوکان پرطرفدارترین تیم است که چند سالی می‌شود برای صعود به لیگ دسته یک تلاش می‌کند اما به نتیجه نمی‌رسد. هدایت این تیم هم بر عهده پیروز قربانی مدافع و کاپیتان اسبق استقلال است و بدون شک تقابل او با علی دایی جالب خواهد بود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142864/سرزمین-عجایب-جام-حذفی