این «گل ‌سنگ»های عزیز
 

 

نام گیاه آپارتمانی‌ای که این هفته می‌خواهیم معرفی کنیم «گل سنگ» است؛ گیاه خوش‌رنگ و عزیزی که انواع مختلفی دارد. «گل سنگ» گیاهی کوچک و سرزنده با برگ‌هایی روشن و لکه‌دار است که در ترکیب با دیگر گیاهان برگ‌سبز دلپذیرتر می‌شود. ترکیب آنها با خزه هم ترکیب چشمگیری خواهد شد. محبوب‌ترین و معمول‌ترین گیاه گل سنگ در مغازه‌ها، معمولا نوع صورتی آن است، البته رنگ‌های بیشتری از این گیاه مثل سفید و قرمز هم به بازار عرضه شده است. گونه‌های جدید برگ‌هایی با رنگ‌های پررنگ‌تر و با تضاد بیشتر دارند و همین مسأله آنها را جذاب‌تر کرده است.  این گیاه رشد طولی زیادی ندارد. با کمی مراقبت هم می‌شود آن را در آپارتمان پرورش داد. اگر بعد از چند وقت نگهداری از گیاه تمام شاخ و برگ بدون هیچ دلیلی شروع به خشک شدن از سرشاخه‌ها کرد، بدانید که عمر گیاه تمام شده است. این گیاه عمر کوتاهی دارد. بعد از گل‌دهی گیاه به دوره استراحت می‌رود یا می‌میرد. در کل بهتر است هر بهار گیاه قدیمی خود را دور بیندازید و گیاهی جدید تهیه کنید.
مکان روشن بهترین جا برای نگهداری گل سنگ است. اگر گیاه را در مکانی با نور کم قرار دهید، برگ‌ها به رنگ سبز یکدست درمی‌آیند و جلوه گیاه گرفته می‌شود. اگر گیاه‌تان کمرنگ شده یا به اندازه کافی رنگ ندارد، مقداری نور مستقیم به گیاه‌ بدهید. بعد از مدتی رنگ‌ها دوباره برمی‌گردد.
 در کل بخش زینتی گیاه گل سنگ برگ‌های رنگی آن است و گل آن جلوه خاصی ندارد و کوچک است. برای آبیاری «گل سنگ» هم در طول تابستان که فصل رشد گیاه است، خاک گلدان را همواره مرطوب نگه دارید. در فصل زمستان آبیاری را کاهش دهید.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142823/این-«گل-‌سنگ»های-عزیز