جالب‌ترین رستوران‌های دنیا کجا هستند؟ (1)
 
غذا بخوریم یا هیجان!؟
 

 

رستورانگردی را شاید بتوان یکی از تفریحات رایج در همه جای دنیا به حساب آورد. نشستن در مکانی آرام یا شاید هم هیجان‌انگیز و صرف یک غذای خوشمزه، می‌تواند شبی فراموش‌نشدنی را برای هرکسی با هر سلیقه‌ای رقم بزند. این میان اما برخی رستوران‌ها به خاطر فضای خاص یا پیشینه جالب‌شان بیش از بقیه متمایز می‌کنند و به همین خاطر طرفداران بیشتری هم دارند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این رستوران‌ها را که نام و آوازه‌ای جهانی دارند، به شما معرفی کنیم.
رستوران برج ایفل|  پاریس، فرانسه
نام پاریس و برج ایفل کافی است تا دیگر به جزییات توجه نکرده و بی‌گفت‌و‌گو راهی این رستوران شویم. این رستوران در طبقه اول برج ایفل جای گرفته و در طول شب می‌توان شامی رویایی همراه با منظره زیبای شهر پاریس صرف کرد.
 رستوران فانگ‌ونگ| ییچانگ، چین
این رستوران در استان‌های چین و در دره نزدیکی شهر ییچانگ، کنار صخره و در ارتفاع چند 100متری از سطح زمین جای گرفته است. شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد اما در واقع این رستوران روی یک دیواره صخره‌ای بنا شده است و به زمین متصل نیست! از این رستوران رود یانگ‌تسه را می‌شود دید.
رستوران کوزه و پیانو |  ناتینگهام، انگلستان
این رستوران در داخل یک کلیسا ساخته شده و به دلیل داشتن حال و هوای مذهبی، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، شمع‌های مومی و... شهرت یافته است. این رستوران در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.
رستوران چرخ‌‌وفلک|  سنگاپور
غذاخوردن در ارتفاع 165متری و روی یک چرخ‌وفلک عظیم به خودی خود جالب توجه است. کابین‌های این چرخ‌و‌فلک جوری طراحی شده‌اند که امکان صرف غذا به صورت عمومی و خصوصی در آنها میسر است و شما در حین چرخیدن و ارتفاع عوض‌کردن از غذای خود لذت می‌برید.  
رستوران نوای سکوت|  آیرز راک، استرالیا
سقف این رستوران آسمان زیبا و پر از ستاره کویر است. غذاهای این رستوران با استفاده مواد اولیه محلی مانند گوشت کروکودیل و کانگورو تهیه می‌شوند. در حین لذت‌بردن از غذا نیز یک ستاره‌شناس وضعیت کواکب را برای مشتریان این رستوران تفسیر می‌کند.
رستوران اتمسفر |  برج خلیفه دوبی، امارات
این رستوران با وسعتی درحدود ۱۰۳۰متر در طبقه ۱۲۲ بلندترین برج جهان قرار دارد و به همین دلیل نام آن در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مرتفع‌ترین رستوران جهان ثبت شده‌ است. احتمالا تنها ویژگی‌اش هم همین است!
رستوران بدفورد |  شیکاگو، آمریکا
نکته جالب رستوران بدفورد این است که مکان آن در گذشته ساختمان یک بانک بوده و بعدها به رستوران تغییر کاربری داده است. فضای داخلی این رستوران در حدود ۷۴۳ مترمربع است که با انواع سنگ‌های مرمر و موزاییک تزیین شده‌ است. البته همه این تزیینات یادگار دوران استفاده از این محل به عنوان بانک است.
رستوران آبشار لاباسین |  مانیل، فیلیپین
این رستوران درست در مجاورت یک آبشار بنا شده و پاهای مشتریان بیشتر مواقع در آبی که از آبشار سرازیر است، غوطه‌ می‌خورند. مشتریان این رستوران غذای خود را روی میزهایی از جنس چوب بامبو میل می‌کنند. جریان آب این آبشار باعث ایجاد دریاچه‌ای شده‌ است و در کنار آن رستوران‌ها و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142717/غذا-بخوریم-یا-هیجان!؟