تجلیل با طعم کنایه!
 
بزرگداشت‌های پر از طعنه ‌ و زخم زبان جشن خانه سینما برگزار شد
 

شهروند| در شرایطی که در روزهای اخیر سینمای ایران تحت‌الشعاع درگذشت عزت‌الله انتظامی و سیدضیاالدین دری روزهای غمباری را سپری می‌کرد، آیین بزرگداشت‌های جشن خانه سینما در تالار ایوان شمس برگزار شد و از داریوش مهرجویی، داریوش اسدزاده، سید مهدی شجاعی و ابوالحسن تهامی نژاد تجلیل به عمل آمد.
آغازگر سخنان مراسم جشن سینما علی نصیریان، رئیس بیستمین جشن خانه سینما بود که با اشاره به نبود عزت‌الله انتظامی گفت: باور نمی‌کنم چنین شور و استعداد و شوخ طبعی خاموش شده باشد. این روزها ما خیلی شرایط جشن نداریم اما زندگی همین است.
داریوش مهرجویی
علی نصیریان به آشنایی‌اش با داریوش مهرجویی اشاره کرد: غلامحسین ساعدی، داریوش مهرجویی را پشت صحنه نمایش آی با کلاه آی بی کلاه آورده بود که این سبب آشنایی شد و همان‌جا گفته شد که سناریوی گاو در حال نوشته‌شدن است. ما با کمک مهرجویی با سینما آشنا شدیم. یعنی می‌خواستم درباره مهرجویی بگویم ایشان بود که به ما فرصت داد در 4فیلم مهم گاو، هالو، دایره مینا و آقای پستچی بازی کنیم. دوست داشتم در تریبونی اینها را اعتراف کنم.
در ادامه در کلیپی مهرجویی به نقل خاطراتی از فیلم‌ها و توقیف آنها پرداخت: هرموقع می‌خواهیم ‌کاری کنیم که کمی از سطح درک مامورین نظارت بالاتر است فیلم را توقیف می‌کنند و آن چه بر سر سنتوری پیش آمد خیلی دلسرد کننده و بر من اثرگذار بود. صدرعاملی با اشاره به این‌که «شرمنده هستم که آن زمان سنتوری در محاق توقیف بود و فیلم من اکران شد و اگر آن فیلم اکران شده بود شاید یکی دیگر از بازیگران ما گلشیفته فراهانی الان اینجا بود»؛ سکان را به فریدون جیرانی سپرد تا از مهرجویی بگوید: با همه احترامی که برای کیمیایی قایل هستم ولی باید بگویم تفکر با فیلم‌ گاو مهرجویی از طریق سینما میان مردم رفت.
محسن امیریوسفی هم گفت: اتفاقات مختلفی در این سال‌ها افتاده ولی چه شد که ترک وطن بهرام بیضایی را دیدیم و هیچ نگفتیم؟ چه شد که خانه‌نشینی ناصر تقوایی را دیدیم و هیچ نگفتیم؟ در این بین مهرجویی فیلسوف سینما و فخر این حوزه است و امیدوارم شرایط برای ساخت فیلمش در پنجاهمین سال فعالیت ایشان فراهم شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/141418/تجلیل-با-طعم-کنایه!