عدد روز
 

 

4 برند غیراستاندارد کولر و پمپ

محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران از شناسایی و توقیف چهار برند غیراستاندارد الکتروموتور کولر و الکتروپمپ خبر داد .طاهری با اشاره به اینکه بیش از ۱۱هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی استان تهران صورت گرفته است، اظهار کرد: در جریان این بازرسی‌ها حدود هزار الکتروموتور کولر و الکتروپمپ غیراستاندارد توقیف شد. وی ادامه داد: بازرسان استاندارد در یک گشت مشترک از واحدهای صنفی استان، 4برند غیراستاندارد الکتروموتور کولر و الکتروپمپ با نام‌های تجاری توان تهران، موتوساحل، شیراز صنعت و نصر را شناسایی و توقیف کردند.

70 هزار خودرو کف کارخانه‌ها خوابیده است

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده‌اند به حدود ۷۰هزار دستگاه رسیده است. محبی‌نژاد بیان کرد: متاسفانه خودروسازان از پرداخت مطالبات قطعه‌سازان ناتوان هستند و همین موضوع موجب ایجاد مشکل در تامین نقدینگی قطعه‌سازان و تولید قطعات شده است.

9.7 درصد تورم مرداد ماه

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ با افزایش یک درصدی به ٩.٧ درصد رسید. همچنین نرخ تورم یک ساله اقلام خوراکی، آشامیدنی و دخانیات ١٢.١ اعلام شد.  به نقل از مرکز آمار ایران، در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٢٧.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٩.٣ درصد اعلام شد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ١٩.٣درصد بیشتر از مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که
 نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٣.٨ درصد) ٥.٥ واحد درصد افزایش یافته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/141402/عدد-روز