خطرناک‌ترین نقاط توریستی جهان کدامند!؟ (2)
 
از جزیره فرش‌شده با مار تا اجاق گاز زمین
 

 

شاید باور نکنید، اما برخی از نقاط توریستی جهان همه جذابیت خود را مدیون خطرناک‌بودن‌شان هستند! در واقع شاید اگر این خصیصه را نداشتند، آنقدرها هم کسی به آنها اهمیت نمی‌داد. دو هفته قبل، تعدادی از خطرناک‌ترین مقصدهای توریست‌پذیر جهان را که ترس و دلهره را در دل گردشگران می‌کارد به شما معرفی کردیم. اکنون بخش دوم و پایانی این گزارش را می‌خوانید.   
جزیره مارها lha da Queimada Grande |  برزیل
شنیدن اسم مار کافی است تا ته دل هر کسی خالی شود. حالا بشنوید از مکانی در سواحل برزیل که یکی از خطرناک‌ترین مناطق زمین‌ به شمار می‌رود؛ چرا؟ چون این مکان پر است از سمی‌ترین مار‌های جهان؛ در هر مترمربع از این جزیره ۵ مار وجود دارد و داستان‌های زیادی از مورد حمله قرار گرفتن مردم در این جزیره شنیده شده است. دولت برزیل در مقاطع مختلف ورود بازدیدکنندگان به این منطقه را محدود کرده است.
آتشفشان سینابونگ Sinabung Volcano |  اندونزی
اسم خطرناک‌ترین نقاط زمین که به میان می‌آید، یک فصل مجزا فقط به آتشفشان‌ها اختصاص پیدا می‌کند. سینابونگ، آتشفشانی فعال در جزیره سوماترای اندونزی است. فوران‌های این آتشفشان تاکنون بارها باعث آواره‌شدن هزاران نفر شده است. آخرین انفجار این آتشفشان در ۲۷ فوریه ۲۰۱۶ اتفاق افتاد که ابری از گازهای سمی و سنگ و خاکستر را تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری به آسمان فرستاد.
کوه واشنگتن Mount Washington |  آمریکا
این که وزش باد باعث شود نقطه‌ای از زمین به منطقه‌ای خطرناک مبدل شود شاید در نگاه نخست باورپذیر نباشد، اما چنین جایی حقیقتا وجود دارد. کجا؟ قله کوه واشنگتن! این قله رکورد بیشترین سرعت باد را در کره زمین به خود اختصاص داده است. بالاترین سرعت ثبت‌شده باد در این مکان ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است، اما بادهای قوی تنها نگرانی این منطقه نیست. دمای هوا در این مکان تا 40 درجه زیر صفر هم می‌رسد که می‌تواند هر چیزی را منجمد کند. بارش سنگین و مداوم برف کوه واشنگتن را یک مکان بسیار خطرناک کرده است.
صحرای دناکل The Danakil Desert | اریتره
برمی‌گردیم به خاورمیانه و صحرای دناکل در اریتره. دمای هوا در این منطقه اغلب بالای ۵۰ درجه سانتیگراد است. آتشفشان‌های متعدد و آبفشان‌های آلوده به گازهای سمی‌، چشم‌انداز خشنی از این منطقه را به نمایش می‌گذارد. صحرای دناکل تعداد زیادی از ماجراجویان شجاع را از سراسر جهان جذب خود می‌کند. داشتن راهنمای باتجربه برای ورود به این مکان اجباری است.
دره مرگ Death Valley |  آمریکا
به عقیده برخی، اگر زمین را یک خانه فرض کنیم، دره مرگ اجاق گاز این خانه است! دمای این بیابان با 57 درجه سانتیگراد برای بسیاری قابل تصور نیست. مهم نیست که شما چقدر سرسخت هستید، آفتاب سوزان و دردناک دره مرگ شما را به سرعت خسته می‌کند. بدون آب، بدن شما تنها ۱۴ ساعت در این دره دوام خواهد آورد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/141343/از-جزیره-فرش‌شده-با-مار-تا-اجاق-گاز-زمین--