تیم‌ملی،‌ قرارداد کی‌روش و یک دنیا علامت سوال!
 

 

کی‌روش می‌ماند یا می‌رود؟ این سوالی است که نه منتقدان و نه موافقان سرمربی تیم‌ملی ایران در هفت‌سال گذشته نمی‌توانند با قاطعیت پاسخ قانع‌کننده و شفافی درباره آن پیدا کنند.
مهدی تاج که در هفته‌های گذشته بارها و بارها تأکید داشته با کی‌روش مذاکره کرده و با او توافق داشته که تا جام‌ملت‌های آسیا هم هدایت تیم‌ملی ایران را برعهده داشته باشد،‌ به دلایلی نامعلوم هنوز نتوانسته قرارداد رسمی را با این مربی امضا کند. جالب اینجاست که پس از اتفاقات مربوط به پرداخت‌نشدن حقوق عقب‌افتاده کی‌روش در ماه‌های اخیر، رئیس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده؛ اگر نتوانند مشکل پرداخت پول به کی‌روش را حل کنند و راه‌حلی برای این پرداختی‌ها داشته باشند و درنهایت حضور مربی پرتغالی در ایران منتفی شود،‌ مذاکره با مربیان دیگر را در دستور کار خود قرار خواهند داد.
مقامات فوتبال ایران 700‌هزار دلار از حقوق باقیمانده کی‌روش را نتوانسته‌اند از ابتدای امسال به حساب او به خاطر تحریم‌ها و مشکلاتی که در انتقال پول در سیستم بانکی بین‌المللی برای ایران وجود دارد، پرداخت کنند و حساب کی‌روش هم مسدود شده است. این مربی به فدراسیون گفته باید تضمین بدهند اگر قراردادش تمدید شد، برای دریافت حقوق خود مشکلی نداشته باشد اما با توجه به تحریم‌ها ممکن است حتی مشکلات شدید‌تر هم به وجود بیاید. به هرصورت دریافت نقدی این پول از سوی کی‌روش و نقل و انتقال آن به کشورهای دیگر هم قطعا تبعات حقوقی برایش به دنبال خواهد داشت.
در چنین شرایطی کی‌روش برنامه آماده‌سازی 6‌میلیون دلاری برای حضور پرقدرت تیم‌ملی در جام‌ملت‌های آسیا که هشت بازی دوستانه هم در آن گنجانده شده، به فدراسیون ارایه داده و معلوم نیست که آیا بودجه این اردو تأمین شده است یا خیر.
نخستین اردوی تیم‌ملی کمتر از یک‌ماه دیگر آغاز خواهد شد و در چنین شرایطی نه تکلیف تمدید قرارداد سرمربی تیم‌ملی روشن شده،‌ نه بازی دوستانه و نه کسی می‌داند اصلا اردویی برپا خواهد شد یا خیر. با اینکه منابع آگاه اطلاع داده‌اند کی‌روش و فدراسیون تصمیم دارند مقامات دولت را برای پرداخت کمک‌مالی ویژه تحت فشار قرار دهند و به‌ زودی این مربی به ایران می‌آید تا قرارداد خود را امضا کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140221/تیم‌ملی،‌-قرارداد-کی‌روش-و-یک-دنیا-علامت-سوال!