هشتگ‌ روز
 
# روز_خبرنگار # تقلب _نه_به_تاثیر_معدل_در_کنکور # استیضاح_ربیعی # سه_نفر_ممتنع
 

هفدهم مرداد و روز خبرنگار باعث شد دیروز روز خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای باشد. آنها در صفحات مجازی و رسانه‌ها از مشکلات خود در این کار نوشتند. از فشارهایی که برای نوشتن و منتشرکردن حقایق با آن روبه‌رو می‌شوند و دردسرهایی که همیشه با آن روبه‌رو می‌شوند. در طرف دیگر، بازار تبریک به رسانه‌ها و خبرنگاران هم داغ بود. اتفاق حاشیه‌ای روز خبرنگار البته مربوط به توییت‌های انتقادی بسیاری از کاربران فضای مجازی به‌ویژه توییتر از خبرنگاران و عوامل بخش خبری 20:30 صداوسیما بود و برخی منتقدان به شکلی دیگر روز خبرنگار را به آنها تبریک گفتند.

تصمیمات درنظر گرفته شده برای درنظرگرفتن معدل و سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور جنجالی بزرگی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. بسیاری از مردم معترض با هجوم به صفحه اینستاگرام برنامه حالا خورشید از رضا رشیدپور خواسته‌‌اند مناظره‌ای در این رابطه برگزار کند و پیگیر این فاجعه باشند. تعدادی از نمایندگان مجلس هم در این رابطه به وزیر علوم نامه نوشته‌اند. بسیاری از دانشجویان هم این اعتقاد را دارند که اعلام نتایج کنکور 97 با ابهامات و مشکلاتی همراه بوده و تعدادی بحث تقلب را مطرح کرده‌اند. البته اظهارات هفته گذشته غلامرضا کاتب نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی در واکنش به نظرسنجی مردمی که مخالف این موضوع بودند، هم جنجال زیادی به راه انداخت، چراکه او اعلام کرد اگر قرار است مردم تصمیم‌گیرنده باشند، آنها باید بیایند به مجلس! این درحالی است که او با رأی همین مردم به مجلس رفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کابینه کنار رفت. آن‌هم پس از جنجال‌های حیرت‌انگیز مربوط به جلسه استیضاحش در مجلس شورای اسلامی! ربیعی در نطق خود علیه برخی نمایندگان مجلس ادعا کرد که از او امتیاز‌های ویژه و پول می‌خواستند! برخی نمایندگان هم ا‌دعاهایی تند علیه وزیر و نزدیکان او داشتند. اتفاقات دیروز مجلس به قدری جنجالی بود که علی لاریجانی خبرنگاران را در روز خبرنگار از صحن علنی بیرون کرد و جلسه استیضاح هم برای دقایقی طولانی تعطیل شد. درنهایت اما با رأی‌گیری صورت‌گرفته ربیعی از وزارت خلع شد. منتهی مردم هم در شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها به ا‌دعاهای مربوط به فساد که در مجلس مطرح شد، واکنشی تند نشان دادند‌، بلکه به سه نماینده مجلسی که در جلسه روز قبل با وجود تمام آن حواشی رأی ممتنع داشتند، بشدت حمله و سوال کردند: مگر می‌شود درباره چنین پرونده و موضوع مهمی ممتنع باشند؟


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140217/-هشتگ‌-روز