این سه فیلمِ پرفروش
 

 

جدیدترین ساخته ابوالحسن داوودی فروش ۲1میلیارد تومانی را هم رد کرد. «هزارپا» بازگشت داوودی به سینمای کمدی ١۶‌سال بعد از فیلم موفق نان، عشق و موتور ١٠٠٠ است. این فیلم برگ برنده‌هایی مثل رضا عطاران، جواد عزتی و شوخی‌های +15سال دارد! عطاران و عزتی هردو جزو پرکارترین و محبوب‌ترین بازیگران فعلی سینمای ایران محسوب می‌شوند. آنها با بازی‌های خود نشان داده‌اند که می‌توانند عاملی برای فروش تضمین‌شده فیلم‌ها باشند. «تگزاس»، نام دیگر فیلم پرفروش است. سینمای ایران در چند‌سال اخیر نشان داده بیشتر فیلم‌های کمدی فروخته‌اند و بسیاری از آنها در بالای لیست فیلم‌های پرفروش ‌سال قرار گرفته‌اند. «خاله قورباغه» هم فیلمی است که معمولا آدم‌ها خانوادگی برای دیدنش به سینما می‌روند؛ گروهی برای خاطره‌بازیِ خودشان و خیلی‌های دیگر هم برای اینکه بچه‌هایشان یک فیلم عروسکی مناسب دیده باشند. در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به آمار فروش هفتگی و کلی این سه فیلم:  

۲۱,۰۷۵,۱۶۳,۰۰۰
هزارپا رکورد فروش سینمای ایران را شکسته و همچنان پرفروش پیش می‌رود. یک‌ماه از اکران این فیلم می‌گذرد و فروش کل آن به رقم ۲۱,۰۷۵,۱۶۳,۰۰۰ تومان رسیده است. فروش هفتگی‌اش هم عدد ۴,۲۴۱,۷۹۶,۰۰۰ تومان را نشان می‌دهد. سامان مقدم با انتشار پستی در اینستاگرام درباره فروش فیلم «هزارپا» نوشت: «رکورد فروش سینمای ایران به تیم شایسته فیلم سینمایی «هزارپا» سپرده شد. گروه تولید و تهیه فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» تاکنون این افتخار را داشته‌اند که عنوان پرابهت پرفروش‌ترین فیلم سینمایی را از طرف مردم داشته باشند و این یعنی همان رضایت‌مندی مخاطب از سینما.»

۱۳,۹۸۱,۶۳۸,۰۰۰
تگزاس 67 سالن در اختیار دارد و فروش هفتگی‌اش ۲۵۵,۹۴۶,۰۰۰ تومان بوده. آمار فروش کل این فیلم هم ۱۳,۹۸۱,۶۳۸,۰۰۰تومان است. «تگزاس» ساخته مسعود اطبایی است و بازیگرانی مثل حميد فرخ‌نژاد، سام درخشاني، پژمان جمشيدي، گابريلا پتري، توگان تي‌شي‌را، آدريانو تولوزا، تي‌آگو متوسف فرانسين ليما و لي بوم بوم دارد. بخش‌هایی از این فیلم در خاک کشور برزیل فیلمبرداری شده. اطیابی گفته: ما در این پروژه، با گروهی از عوامل و بازیگران برزیلی کار کرده‌ایم و کل داستان نیز در برزیل می‌گذرد. بنابراین موسیقی «تگزاس» نیز تلفیقی و بخشی از آن مرتبط با سرزمین برزیل است.

۱,۷۱۶,۱۴۱,۰۰۰
6 هفته از اکران «خاله قورباغه» می‌گذرد. این فیلم 108 سالن در اختیار دارد و فروش هفتگی‌اش ۳۱۸,۳۰۸,۰۰۰تومان بوده است. استقبال خوب از «خاله قورباغه» باعث شده تعداد سانس‌های نمايش اين فيلم در برخی از سينماها افزايش پیدا کند. خبر اینکه به ‌زودی عروسك‌های اين فيلم كه توسط مرضيه محبوب طراحي و ساخته شده‌، خود را برای یک اجرای تئاتری نيز آماده خواهند كرد. «خاله قورباغه» که به‌عنوان فیلم عروسکی موزیکال روی پرده سینماهاست، توانسته با فیلم‌های کمدی درحال اکران رقابت تنگاتنگی داشته باشد. فروش کل این فیلم به عدد ۱,۷۱۶,۱۴۱,۰۰۰ تومان رسیده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140205/این-سه-فیلمِ-پرفروش