زنبیل
 

 

8 خوراکی گران شد
شهروند| بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در هفته منتهی به دوازدهم مردادماه را اعلام کرد که نشان می‌دهد قیمت ۸ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است. در هفته منتهی به دوازدهم مرداد ماه نرخ لبنیات ۵.۳ درصد، تخم‌مرغ ۸ درصد، میوه‌های تازه ۲.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۱ درصد، گوشت قرمز ۲.۴ درصد، گوشت مرغ ۷.۲ درصد، قند و شکر ۰.۶‌درصد و روغن‌نباتی ۰.۳‌درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ برنج ۰.۲‌درصد کاهش یافت. قیمت حبوب و چای نیز ثابت ماند.

سوسیس و کالباس این برند را نخرید
ایسنا| محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد تهران با اعلام این‌که فرآورده‌های گوشتی «دهکده پروتیین» غیراستاندارد است، اعلام کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که محصولات تولیدشده با این نام و نشان را خریداری نکنند. او ادامه داد: این واحد حق تولید ندارد و پس از مراجعه بازرسان اداره کل استاندارد استان تهران متوجه شدیم که به تولید مشغول بوده، بنابراین دستور توقیف آن صادر شد و به مراجع قضائی نیز اعلام جرم می‌شود.

قیمت واقعی گوشت چند؟!
ایلنا| سیداحمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت:   افزایش غیرمنطقی گوشت گاو باعث متضرر شدن تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است. رئیس انجمن صنفی گاوداران درخصوص افزایش قیمت گوشت گاو در خرده‌فروشی‌ها گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله در کشتارگاه‌ها همچنان روی 15‌هزار تومان ثابت مانده و تغییری نداشته است، اما برای مصرف‌کننده قیمت خرده‌فروشی‌ها غیرقابل باور است. او افزود: درحالی‌که قیمت تمام شده تولید 17‌هزار و 500 تومان است و در کشتارگاه هم بر همین محور می‌چرخد، اما واسطه‌گری به افزایش این قیمت بسیار دامن زده که هم تولیدکننده متضرر می‌شود و هم مصرف‌کننده تحت فشار است.
وی گفت: میانگین کشوری قیمت هر کیلو گاو زنده 15‌هزار تومان است، اما قیمت گوشت در بازار به 60 تومان رسیده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140178/زنبیل