خطرناک‌ترین نقاط توریستی جهان کدامند!؟ (1)
 
گردشگری با چاشنی حمله تمساح و سرطان خون!
 

 

شاید ندانید اما بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در جهان عمده جذابیت خود را از خطرناک بودن‌شان گرفته‌اند و البته هستند کسانی که برای تجربه این خطر حاضرند هزاران دلار هزینه کنند. به همین دلیل قصد داریم در یک گزارش دو قسمتی تعدادی از خطرناک‌ترین مقصدهای توریست‌پذیر جهان را به شما معرفی کنیم.
دریاچه ناترون Lake Natron | تانزانیا
عاشقان آفریقا این نقطه از قاره سیاه را نباید از دست بدهند. دریاچه‌ای زیبا اما بشدت خطرناک که پوسته نمک قلیایی بر روی آن در صورت کوچکترین تماس می‌تواند باعث مرگ هر موجود زنده‌ای شود. شنا در این دریاچه اکیداً ممنوع است مضاف بر این که بوی تند سولفید هیدروژن به شما اجازه نمی‌دهد برای مدت طولانی از منظره دریاچه لذت ببرید.
آتشفشان ارتا ال Erta Ale | اتیوپی
نقطه خطرناک بعدی هم در آفریقاست اما این بار در حوالی شاخ آن. آتشفشان Erta Ale در منطقه Afar اتیوپی یکی از خطرناک‌ترین آتشفشان‌های دنیاست. زمین‌لرزه‌های کوچک به طور مداوم در حال لرزاندن منطقه‌اند و شکاف‌های بزرگی را به وجود آورده‌اند. وجود این شکاف‌ها به این دلیل است که Erta Ale دو دریاچه گدازه در دهانه قله خود دارد. مقدار گدازه آنها همواره در حال تغییر است و سطح لرزش زمین بالا و پایین می‌شود.
پادشاهی فیل Elephant Kingdom | تایلند
برویم سمت جنوب شرق آسیا و تایلند. «پادشاهی فیل» برخلاف نامش هیچ ربطی به فیل‌ها ندارد چون یک مزرعه تمساح است. گردشگران در این مکان با چوب ماهیگیری به تمساح‌ها غذا می‌دهند. خزندگانی که برای گرفتن گوشت و مواد غذایی به بیرون آب می‌پرند می‌توانند برای هر گردشگر بی‌احتیاطی خطرناک باشند.  
بیکینی آتول Bikini Atoll | جزایر مارشال
جزایر بیکینی به خاطر آزمایشات متعدد اتمی که در آنها صورت گرفت بسیار معروف هستند. جزایر زیبایی که میزان تشعشعات رادیواکتیو در آن‌ها چندین برابر حد معمول است. خلاصه که اگر هوس رفتن به این جزایر به سرتان زده است باید پیه ابتلا به انواع بیماری خصوصاً سرطان خون را به تن‌تان بمالید.
دره مرگ Valley of Death | روسیه
اگر گذرتان به شبه‌جزیره کامچاتکا در شرق روسیه افتاد سراغ دره مرگ را از محلی‌ها بگیرید. غلظت بالای گازهای سمی موجود در این منطقه یک تهدید جدی برای زندگی هر موجودی است. گیاهان و حیوانات در این دره به سرعت می‌میرند. انسان‌ها نیز اگر اصرار بر اقامت طولانی مدت داشته باشند باید با تب‌ولرز و سرگیجه کنار بیایند.
پارک ملی مدیدی Madidi National Park | بولیوی
پارک ملی مدیدی در نگاه اول تکه‌ای از بهشت را می‌نمایاند اما یادتان باشد این پارک محل زندگی سمی‌ترین و تهاجمی‌ترین گیاهان در جهان است. تماس با هریک از گیاهان در حال رشد در پارک مدیدی باعث خارش شدید، التهاب پوست و سرگیجه می‌شود. هر خراش و زخم کوچک می‌تواند شما را آلوده به انگل‌های استوایی کند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140119/گردشگری-با-چاشنی-حمله-تمساح-و-سرطان-خون!