گیردادن به فوتسال و سنگ نوردی در همدان و مشهد
 

 

شهروند| طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر فعالیت‌های ورزشی همزمان مردان و زنان در رشته‌های مختلف به گوش رسیده و واکنش مسئولان را در پی داشته است.
تمرین مختلط سنگ‌نوردان مرد و زن!
تمرینات تیم‌های ملی سنگ‌نوردی مردان و زنان این روزها در همدان درحال پیگیری است. روز سه‌شنبه خبرنگاران و عکاسان با هماهنگی فدراسیون در محل تمرینات حاضر شدند و بعد از این‌که تصاویر این تمرین را منتشر کردند، حاشیه‌های زیادی به وجود آمد. گزارش تصویری منتشرشده در خبرگزاری‌ها نشان می‌داد که مردان و زنان درکنار هم درحال تمرین هستند. انتقادات از این مسأله بالا گرفت و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی مجبور به پاسخگویی شد: «آن‌چه که به‌عنوان حضور و تمرین توأمان اعضای تیم‌های ملی مردان و زنان تصویر شده، براساس هماهنگی صورت‌گرفته با عوامل تیم‌های ملی جهت تسریع زمانی در تهیه گزارش تصویری- خبری بوده است. تنها برای دقایقی و صرفا جهت تهیه خبر و عکس به صورت همزمان این موقعیت در سالن محقق شد اما اردوی مختلطی برقرار نبوده و نیست.» به‌ هرحال، با وجود توضیح فدراسیون، باید به این نکته اشاره کرد که حتی برای پوشش خبری- تصویری هم تمرین مختلط تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف مرسوم نیست.
فوتبال مختلط در مشهد
ساعاتی بعد از انتشار تصاویر از تمرین مختلط سنگ‌نوردان، رئیس هیأت فوتبال مشهد هم از یک اتفاق عجیب در این شهر خبر داد:   «اخیرا موارد و تخلفاتی در حوزه فوتبال استان درحال انجام است که جای تأسف دارد. به‌عنوان مثال متوجه شده‌ایم افرادی از مربیان مرد به بانوان مراجعه می‌کنند و اعلام می‌کنند که در ازای دریافت مبالغی آماده‌اند که برای بانوان کلاس خصوصی فوتبال برگزار کنند. همچنین فوتبال‌های دسته‌جمعی و مختلط بین پسران و دختران در سالن‌های فوتسال که در اختیار بخش خصوصی است، برگزار شده است.» مهدی برادران در این مصاحبه به موارد مختلف از این دست اشاره کرده؛ درحالی‌ که خودش یکی از مسئولان امر در مشهد به شمار می‌رود. البته او با ذکر این جمله که این اتفاقات در سالن‌های خصوصی رخ داده، مسئولیت را از روی دوش خود خالی کرده است. به‌ هرحال باید دید کدام‌یک از مسئولان استانی و شهری در این ماجرا خود را دخیل می‌دانند که اقدام به پیگیری کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/137691/گیردادن-به-فوتسال-و-سنگ-نوردی-در-همدان-و-مشهد