دیه‌گو مارادونا، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و... ،کایلین امباپه به لیست بزرگان می‌پیوندد؟
 
امباپه فوق ستاره می‌شود؟
 

 

شهروند | دیه‌گو مارادونا را در سال 1982 در برابر بلژیک به یاد دارید؟ می‌دانید که شماره 10 آرژانتین با یک جثه کوچک با پای چپ خود چگونه در برابر 6 نفر از بازیکنان بلژیک ایستاد و دروازه آنها را در هم کوبید؟
این یکی از تصاویر مشهور جام‌جهانی است؛ اگر چه کمی هم بزرگ‌سازی دارد. در واقع هم‌تیمی مارادونا، اوسی آریلئیل یک ضربه آزاد در نزدیکی‌های دروازه بلژیک گرفت و همان ضربه برایشان خاطره‌ساز شد. با این حال از آن صحنه یک بنای تاریخی ترسناک برای آرژانتین ساخته  شد.
شاید بتوان گفت حالا دوباره در سه‌شنبه شب صحنه تکرار شد؛ در دقیقه 39 بازی بلژیک و فرانسه. گر چه این‌بار 6 بلژیکی نبودند و تنها 4 نفر بودند اما امباپه خوب درخشید و در عین حال هیچ توهمی هم در این میان در کار نبود!
اکسل ویستل، یان ورتنگن، ادن هازارد و وینسنت کمپانی جا ماندند و تنها با چشمانشان جوان فرانسوی را دنبال می‌کردند که به سمت محوطه جریمه تی‌شان می‌رود.
بیایید صادقانه از او بترسیم؛ او متمرکز شده، چشمانش به خوبی کار و همه چیز را با هم هماهنگ می‌کند و جلو می‌رود. او امباپه است؛ شاید فوق ستاره آینده.
چیزی که درباره امباپه وجود دارد این است که او تنها سرعت ندارد، او مانند یک خفاش است، وقتی در زمین می‌دود هیچ‌کس نمی‌تواند ببیند و بفهمد او کجا می‌رود و می‌خواهد چه کار کند؟!
اگر هنوز هم از تماشای بازی امباپه لذت نمی‌برید، بگذارید برایتان بگویم که او یک عظمت بزرگ و وحشیانه داشت وقتی در برابر آرژانتین بازی را 4 بر 3 تمام کردند. این رکورد در 16 سال گذشته فرانسه وجود نداشته است. او در بازی سه‌شنبه شب بعد جدیدی از خود را به نمایش گذاشت. حالا او موفق‌ترین عملکرد را در جام جهانی به جهانیان نشان داد. او تنها 19 سال دارد و در حال حاضر نزدیک‌ترین کسی است که می‌تواند جای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را در نسل بعدی بگیرد.
رئال مادرید رونالدو را به یوونتوس فروخته است و حالا در تلاش است که نیمار را بخرد و در تلاش برای مذاکره با پاریسن‌ژرمن هستند. امباپه 7 سال از نیمار جوان‌تر است و آنها می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی روی او بکنند.
ادن هازارد هم می‌تواند یک هدف‌گذاری خوب برای رئال مادرید باشد. او در بازی با فرانسه خیلی خوب بازی کرد و سرعت و حرکت او در نیمه اول فوق‌العاده بود؛ اما اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیم، او امباپه است.
دیدیه دشام تصمیم گرفته بود که بیشتر روی ضد حمله‌ها بازی کند و وقتی یک تیم و سرمربی، یک امباپه داشته باشد، در این نوع بازی قطعا پیروز می‌شود. او یک ورزشکار پرقدرت، باهوش، بامهارت و پرسرعت است.
او در کنار گریزمن و ژیرو می‌توانست فوق‌العاده‌تر عمل کند. پاسکاری‌های فوق‌العاده و مهارت‌های بیشتری را با هم به نمایش می‌گذاشتند. موسی دمبله هم در این بازی فوق‌العاده عمل کرد اما هیچ‌کدام‌شان نتوانستند امباپه باشند. امباپه در آن شب باید عکسی می‌گرفت که به جای مارادونا به نمایش بگذارد. او هنوز فرصت درخشش بیشتر دارد؛ یکشنبه شب باید منتظرش باشیم.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/137661/امباپه-فوق-ستاره-می‌شود؟