تریبون
 

 

تلاش برای دیه‌ای برابر
پـروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از آماده‌شدن طرحی برای تساوی دیه زن و مرد خبر داد و گفت: به زودی امضاهای این طرح جمع‌آوری و به هیأت‌رئیسه تقدیم می‌شود. او در ادامه گفته؛ با توجه به رویکردهای قرآنی، تلاش ما این است که دیه زن و مرد مساوی شود و در این راستا با جمعی از علمای دین و متخصصان امر و همچنین شورای مشورتی فقهی و حقوقی معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده جلساتی را برگزار و مفاد این طرح را آماده کرده‌ایم.

می‌خواهیم دانشجویان تبرئه شوند
محمود نیلی احمدآبادی،رئیس دانشگاه تهران، درباره صدور احکام سنگین برای برخی از دانشجویان در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه گفت: ما از خدایمان است که دانشجویان تبرئه شوند و نهایت سعی‎مان را هم می‌کنیم، ولی باقی کار به قوه قضائیه بر‌می‎گردد.

پرداخت معوقات افزایش حقوق
سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره زمان پرداخت معوقات افزایش حقوق گفت: افزایش مستمری‌ها در دولت02 اردیبهشت ابلاغ و در ماه خرداد حقوق‌ها همراه با افزایش‌ها پرداخت شد. مابه‌التفاوت حداقلی‌بگیران را پرداخت کرده‌ایم و مابه‌التفاوت سایر سطوح را در 01 روز اول مرداد پرداخت خواهیم کرد. همچنین وام چهارمیلیون تومانی از ابتدای مرداد از طریق بانک رفاه پرداخت می‌شود. افرادی که قبلا وام گرفته‌اند شامل این تسهیلات نمی‌شوند و افرادی که حقوق و دستمزدشان پایین‌تر است در اولویت قرار دارند.

موضوع بنیاد تعاون سپاه را سیاسی نکنید
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مورد اطلاعیه بنیاد تعاون سپاه مبنی بر عدم بدهی به شهرداری تهران گفت :لازم نیست صحبت کنیم، چرا که اعداد و ارقام بدهی و طلب مشخص است و شهرداری تهران مدعی طلب از یکی از ارگان‌های وابسته به این تشکیلات است و گزارشی داده و حالا در آن سمت می‌گویند که بدهی ندارند و باید شهردار تهران بنشیند و بررسی‌های لازم را انجام دهد. اجازه دهید بیش از این صحبت نکنیم و این مسأله به موضوع سیاسی بدل نشود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/137607/تریبون