سرنوشت اشیای جامانده در تاکسی‌های آنلاین
 

 

ایلنا| احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که وسایل خود را در تاکسی، اتوبوس یا مترو جا گذاشته باشید. این روزها تاکسی‌های اینترنتی جای خود را در بین وسایل حمل‌ونقل شهری باز کرده‌اند و عده زیادی برای رفت‌وآمدهایشان به این روش درخواست خودرو می‌دهند اما درصورتی که در سفر با یک تاکسی‌ اینترنتی وسیله‌ای جا بگذارید، روند پیگیری آن به چه صورت خواهد بود؟ در گفت‌وگو با مسعود نظری، مدیر فرآیندهای عملیات اسنپ، متوجه شدیم موضوع جا‌ماند‌ه‌ها یکی از بیشترین گزارش‌هایی است که به پشتیبانی این شرکت ارسال می‌شود. نظری در ادامه درباره نحوه پیگیری اشیای جامانده در این تاکسی اینترنتی توضیح می‌دهد.
آمار بالای اشیای جامانده‌ در اسنپ
به گفته‌ مدیر عملیات اسنپ، اعلام جاماندن اشیای کاربران در خودروهای فعال در اسنپ یکی از بیشترین مواردی است که به واحد پشتیبانی این سامانه گزارش می‌شود. به همین دلیل تیم مستقلی در پشتیبانی تشکیل شده است که به صورت روزانه گزارش‌های دریافتی را بررسی می‌کنند و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.
برای وسایل جامانده چه اتفاقی می‌افتد؟
به‌طور معمول وقتی وسیله‌ای را گم می‌کنیم، به سختی می‌توانیم آخرین‌باری که آن را دیدیم، به خاطر بیاوریم؛ به‌خصوص اگر در آن روز به مسیرهای مختلفی تردد داشتیم. سوال بسیاری از مسافران تاکسی‌های اینترنتی این است که اگر وسیله‌ای را در یکی از این خودروها جا بگذارند، چطور باید این موضوع را پیگیری کنند.
نظری در پاسخ به این سوال می‌گوید: «تیم پشتیبانی اسنپ به محض دریافت گزارش از وسیله جامانده، پیگیری‌های لازم را آغاز می‌کنند.» او ادامه می‌دهد: «در وهله اول باید مسافر یا راننده، از طریق تماس با پشتیبانی، ما را در جریان شیء جامانده در خودرو قرار دهد.
فرد گزارش‌دهنده با ارایه کد سفر به ما این امکان را می‌دهد تا مستقیما با راننده خودرویی که وسیله‌ای در آن‌جا مانده، تماس برقرار کنیم. درصورتی که وسیله در خودرو باشد، با هماهنگی دوطرف، شماره تلفن راننده به مسافر داده می‌شود تا شیء جامانده‌ تحویل
 داده شود.
برای رعایت حقوق کاربر راننده هزینه‌ تردد او به محل مورد توافق با مسافر محاسبه و از طرف مسافر
 پرداخت می‌شود.»
به گفته مدیر فرآیندهای عملیات اسنپ در مواردی که راننده در دسترس نباشد، تیم پشتیبانی اطلاعات دریافتی (شامل نام مسافر، شماره‌ سفر، اطلاعات وسیله جامانده، نام راننده و غیره) را در فرم مفقودی ثبت می‌کند و به صورت روزانه تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع می‌شود.
مسعود نظری در پاسخ به این‌که اگر راننده پاسخگو نباشد یا مسافر از جاماندن وسیله در اسنپ اطلاع نداشته باشد، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، می‌گوید: «در اکثر موارد کاربر راننده بیشترین همکاری را با اسنپ و مسافر انجام می‌دهد، اما درصورتی که پاسخگو نباشد، به دلیل اهمیت موضوع حساب کاربری او را غیرفعال می‌کنیم تا پس از تماس با پشتیبانی موضوع وسیله‌ جامانده مطرح شود.
در مواردی که گزارش وسیله‌ جامانده از طرف راننده به اسنپ داده می‌شود نیز تلاش می‌کنیم تا مسافر را پیدا کنیم. در همین مدت از راننده درخواست می‌کنیم که درصورت امکان شیء را تا یک هفته نزد خود به امانت نگه دارد تا اگر مسافر پیگیر وسیله‌ خود شد، با سرعت بیشتری به او پس داده شود.
در غیراین صورت راننده شیء را به اسنپ می‌سپارد و وسیله جامانده پس از یافتن مسافر به او تحویل
داده می‌شود.»
با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟
مدیر فرآیندهای اسنپ عنوان می‌کند که روزانه یک‌میلیون سفر در این سامانه انجام می‌شود و طبیعی است که وسایل زیادی در خودروهای اسنپ جا می‌ماند که پس از پیگیری به صاحبانش بازگردانده می‌شود.
نظری در انتها به کاربران مسافر توصیه می‌کند؛ پیش از اتمام سفر از همراه‌بودن تمام وسایل خود اطمینان حاصل کنند و پیشنهادش برای کاربران راننده این است که بعد از به مقصدرساندن مسافر مطمئن شوند وسیله‌ای داخل خودرویشان جا نمانده است.
همچنین کاربران می‌توانند درصورت جاگذاشتن یا پیداکردن وسیله در خودروی اسنپ با پشتیبانی این سامانه به شماره ۴۱۸۴۹۰۰۰ تماس بگیرند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/137555/سرنوشت-اشیای-جامانده--در-تاکسی‌های-آنلاین