زنبیل
 

 

استاندارد ۱۲ کالا باطل شد
تسنیم| مدیر کل استاندارد تهران اعلام کرد که در بررسی پرونده‌های چند واحد تولیدی در استان، در ماه گذشته پروانه استاندارد ۱۲ فرآورده ابطال و برای ۲۸ فرآورده پروانه صادر شد. کارشناسان استاندارد در جلسات کمیته علایم ماه گذشته این اداره‌کل، پروانه استاندارد 12 فرآورده مثل، شیرمخلوط بهداشتی اهرمی مکانیکی با نام تجارتی ساختمانی کیان، پیچ و میله‌های دوسر دنده با نام تجارتی اطلس لشگری، فیلتر روغن خودرو با نام تجارتی عاج فیلتر/ سرنوشت، گرم‌کننده برقی مایعات و ماشین‌های برقی آشپزخانه با نام تجارتی پارس بهشرق، پوشرنگ مورد مصرف در تعمیرات بدنه، بدنه خودرو بر پایه رزین از گروه شیمیایی کمال تام کیمیا، وسایل برودتی خانگی( یخچال/ یخچال فریزر/ فریزر) از شرکت سهامی ارج (به علت درخواست واحد)، وسایل پخت‌و‌پز گازسوزخانگی/ اجاق‌گاز رومیزی توکارA از شرکت صنعتی پدیده دنیای مدرن را ابطال کردند.

کاهش شدید خرید میوه
فارس|رئیس اتحادیه بارفروشان از تقاضای بسیار پایین از سوی مردم برای خرید میوه خبر داد که باعث شده با وجود سرمازدگی امسال درختان،‌ کمبود میوه در میادین وجود نداشته باشد. حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان در این‌باره گفته است: «امسال میزان تولید میوه‌های سردرختی ما کم است. اگر چه میوه‌هایی مثل هلو و شلیل هم در اطراف تهران بر اثر سرمازدگی از بین رفته‌اند، اما اکنون از مناطقی مانند تبریز این میوه‌ها روانه بازار پایتخت می‌شود و نیاز بازار را تأمین می‌کند.» صابری این را هم گفته که آن‌قدر هزینه‌های اصلی خانوار افزایش یافته که امسال تقاضا برای خرید میوه از سوی مردم نسبت به سال‌های قبل بسیار کاهش یافته و همین کاهش تقاضا سبب شده که کمبود عرضه چندان به چشم نیاید.

تحویل ارز و سکه در بانک ملی
ایسنا|  رئیس اداره کل خزانه بانک ملی ایران تأکید کرد:   سکه‌های پیش‌فروش‌شده و ارزهای سپرده‌گذاری‌شده نزد این بانک به صورت تعهدشده در حال تحویل به مشتریان است. علیرضا رواقی اردبیلی، رئیس اداره کل خزانه بانک ملی ایران با بیان اینکه تحویل سکه‌های پیش‌فروش‌شده براساس برنامه از پیش اعلام شده انجام می‌شود، تأیید کرده در این زمینه نگرانی خاصی وجود ندارد. وی همچنین با بیان اینکه بانک ملی ایران بازپرداخت اصل و سود سپرده‌های ارزی با همان ارز تحویل شده به بانک را تضمین کرده است، افزود: سپرده‌گذاران به صورت روزانه در حال مراجعه به شعب هستند و شواهد کاملا نشان‌دهنده این است که بانک ملی ایران به تعهدات خود پایبند است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/137551/زنبیل-