گزید‌ه اخبار
 

 

یارانه دریافتی هر ایرانی حدود ۴‌میلیون تومان
هشتادوهفتمین مرحله یارانه واریز شد و با احتساب این مرحله، تاکنون هر ایرانی ۳‌میلیون و ۹۵۸‌هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافت کرده است. طبق اعلام این سازمان، مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته 45‌هزار و 500 تومان است.

گرانی عجیب کله پاچه
ایسنا|حسین رواسی، رئیس اتحادیه طباخان، کله پاچه و سیرابی با تأکید بر این‌که کله پاچه برای ماه رمضان نرخ مصوب ندارد و درحال حاضر نیز با کمبود عرضه در بازار مواجه هستیم اظهار کرد که درحال حاضر هر دست کله پاچه ۷۵ تا ۸۰‌هزار تومان است، اما اگر واردات انجام نشده و عرضه کشتار گوسفند زیاد نشود احتمال افزایش قیمت برای ماه رمضان وجود دارد. به گفته او در تهران، قصاب گوسفند را کیلویی حدود ۲۴‌هزار تومان خریداری می‌کند، اما این درحالی است که گوسفند را آن طرف مرز کیلویی ۶ دلار می‌فروشند.

57‌هزار مینی‌بوس اسقاطی در جاده‌های ایران
ایلنا| صدراله بمانا مشاور ارشد رئیس سازمان حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که درحال حاضر 57‌هزار دستگاه خودروی مینی‌بوس اسقاطی در جاده‌های کشور در تردد است گفت: دو طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از 12‌میلیارد دلار درحال انجام است.
به گفته او، سن متوسط ناوگان مینی‌بوسی 24‌سال است که این رقم برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بسیار زیاد است. او ادامه داد: فرسودگی ناوگان مینی‌بوسی بسیار بیشتر از ناوگان کامیونی است چرا که درحال حاضر متوسط عمر کامیون 16‌سال است.

مرغ 20‌درصد گران شد
مهر| در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه بهای لبنیات 1.1درصد، تخم‌مرغ 5.2‌درصد و حبوب 3‌درصد افزایش یافت و بهای گوشت مرغ 2.3‌درصد افت کرد. بانک مرکزی تغییرات قیمت ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه را منتشر کرد.
در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه معادل ۰.۳‌درصد کاهش ولی بهای پنیر غیرپاستوریزه ۰.۳‌درصد و شیر پاستوریزه ۴.۸‌درصد افزایش داشت. قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.
در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۶‌درصد افزایش ولی قیمت گوشت گوسفند ۰.۲‌درصد و گوشت مرغ ۲.۳‌درصد کاهش داشت. گفتنی است که قیمت مرغ در یک‌سال گذشته 20‌درصد افزایش یافته است.

کشوری با 150‌میلیارد بشکه ذخیره نفت حذف نمی‌شود
مدیر گروه مطالعات انرژی وین با بیان این‌که دنیا شرایط حذف کشوری با 150‌میلیارد بشکه ذخایر نفتی را ندارد، می‌گوید: در اوپک و بازار جهانى نفت، ایران را با ٤‌میلیون بشکه تولید، مهمترین رقیب عربستان با بیش از ١٠‌میلیون بشکه تولید مى‌دانند. بنابراین، تنها حجم تولید تعیین‌کننده اصلى قدرت اعضای سازمان اوپک نیست. به علاوه بخش مهم این نفت از تنگه هرمز عبور مى‌کند که به وزن و قدرت جهانى ایران اضافه مى‌کند.

هشدار جدی سازمان حمایت به «بوش»
تسنیم| به دنبال انتشار خبر افزایش 25‌درصدی قیمت محصولات بوش در سطح بازار آن هم در اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه‌ای به این شرکت اعلام کرد که «استمرار عرضه متناسب با نیاز بازار مصرف به‌طور جدی در دستورکار قرار گیرد در غیراین صورت اقدامات مقتضی برای ابطال مجوز نمایندگی نیز معمول خواهد شد.»

بارش‌ها کفایت نکرد
ایسنا|  محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: علی‌رغم این‌که در اردیبهشت‌ماه شاهد بارندگی خوبی بودیم، اما به دلیل نبود ذخیره کافی همچنان وضع منابع آبی در تهران مناسب نیست؛ چرا که میزان بارش‌ها نیز نسبت به‌ سال گذشته ۳۴‌درصد منفی بوده است. به گفته او، تا دیروز صبح ۲۱۳ میلیمتر بارندگی در کشور رخ داده که در مقایسه با عدد پارسال که ۳۲۳ میلیمتر بوده، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133537/گزید‌ه-اخبار