یانگوم، جواد، سارا و دیگران
 

 

حسام حیدری طنزنویس

مهمترین خبر سینمایی هفته گذشته که بشدت مورد توجه بنگاه‌های خبری دنیا قرار گرفت و حتی اخبار جشنواره کن را هم به حاشیه برد، خبر شادی‌آفرین و دلگرم‌کننده مجوزدارشدن خواننده ‌بنام مردمی، آقای صدا، حنجره طلا، استاد اعظم، عالیجناب جواد یساری بود که با خواندن ترانه فیلم «دشمن زن» یک‌بار دیگر به قلب مردم ایران بازگشته بود و قرار بود بار دیگر با صدای خسته‌اش برای ما بخواند. این خبر به قدری مهم بود که شبکه الجزیره و دویچه‌وله آلمان با قطع برنامه‌های روتین خود به پوشش گسترده این خبر پرداختند.
فاکس‌نیوز با پخش مجدد آهنگ «خسته‌ام من خسته‌ام مث مرغ بال و پر شکسته‌ام من» بازگشت این هنرمند فرهیخته به عرصه هنری را تبریک گفت. اما هنوز یک روز از انتشار این خبر مهم نگذشته بود که دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعطای مجوز به جواد یساری را تکذیب کرد و به این ترتیب جامعه هنری بعد از یک شوک خبری خوشحال‌کننده در بهت و حیرت فرو رفت.
آقای ربیعی که به‌عنوان کارشناس هنری به استودیو فاکس‌نیوز دعوت شده بود، ضمن دعوت همگان به صبر، یک‌بار دیگر آهنگ «صبر ایوب» را درخواست کرد و حاضران در استودیو با روشن کردن فندک‌های خود خواندند: «گفته بودم اگه برگردی دوباره، غم میره از دل و تاریکی می‌میره» و زار زار گریه کردند. اما این تراژدی هنری با صحبت‌های استاد یساری به پایان رسید.
ایشان که برای مصاحبه‌ای چند دقیقه‌ای روی خط خبری راشاتودی آمده بود، ضمن اعتراض به این شل‌کن سفت‌کن ارشاد؛ خطاب به آنها گفت: «دلمو با حرفات اینقده سر نگردون، یا نبر به چشمه یا تشنه برنگردون».
خبر دعوت از یانگوم برای بازی در یک فیلم سینمایی ایرانی-کره‌ای- ویتنامی، خبر مهم دیگری بود که در هفته گذشته مطرح شد. آقای قربان محمدپور که بعد از ساخت سلام بمبئی و دختر شیطان با بازیگران هندی گویا قلق ماجرا و سوراخ قضیه حسابی دستش آمده این‌بار برای فیلم جدیدش سراغ بازیگر کره‌ای نقش یانگوم رفته است.
در همین رابطه شنیده می‌شود، صداوسیما که از شنیدن این خبر خیلی حال کرده و با خود گفته: «یک فکر جدید، چرا دوباره یانگومو از اول پخش نکنم؟» و از شدت خلاقیت و ایده‌پردازی خود روی زمین غلت زده و ریسه رفته است.
حضور سارا سالامو، مدل و نامزد ایسکو، بازیکن رئال مادرید، (ما می‌گیم نامزد شما هم بگید نامزد) در فیلم اصغر فرهادی هم شوک خبری دیگر این هفته بود. در همین رابطه گروهی از جوانان غیور ایرانی بلافاصله بعد از شنیدن این خبر به گوگل رفته «سارا سالامو خفن بترکون» را سرچ کردند و پس از دیدن عکس‌ها پشت دست خود را گاز گرفته و گفتند: «ای اصغر شیطون» و به صورت غریزی به تیم رئال‌مادرید علاقه‌مند شدند.
اما خبر کمتر مهمتر این هفته، اعتراض چهار صنف سینمایی خانه سینما به برگزاری جداگانه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود. این اصناف که از سطح برگزاری جشنواره بین‌المللی راضی نبودند، درخواست ادغام این جشنواره با جشنواره داخلی فجر را که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، داشتند که برخی از مسئولان جشنواره در جواب به آنها گفتند: «آقا یه بودجه‌ای داره میاد. چه گیری دادیدا» و به این ترتیب ماجرا را جمع‌وجور کردند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133517/یانگوم،-جواد،-سارا-و-دیگران