خبرنامه
 

 

دکتر کوکبی، مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور ارتقای کیفیت شد
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکمی دکتر عباسعلی کوکبی را به‌عنوان مشاور خود در امور ارتقای کیفیت منصوب کرد. دکتر علی‌اصغر پیوندی در این حکم خطاب به دکتر عباسعلی کوکبی آورده است: «نظر به شایستگی، تعهد و سوابق مفید و ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور رئیس‌ جمعیت در امور ارتقاء کیفیت» منصوب می‌شوید. ماموریت‌های متعدد و گسترده جمعیت هلال‌احمر، بکارگیری ظرفیت‌های مختلف برای نیل به اهداف آن را ضروری کرده است. از این‌رو انتظار دارم جنابعالی با بهره‌گیری از تجارب ارزنده و با نگاه کارشناسانه خویش، ضمن توجه به مطالعه و بررسی جدی حوزه‌های مختلف کاری و با بهره‌مندی از رهنمودهای کارشناسان و صاحب‌نظران، کمک‌های فکری و راهکارهای اجرایی خود را در تمامی شئونات کاری و در راستای خدمت‌رسانی بهتر و در جهت ارتقاء توانمندی‌ها، کارایی و اثربخشی قابلیت‌ها در اختیار اینجانب قرار دهید. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر از درگاه خداوند یگانه و مهربان، مسئلت دارم.»

رئیس سازمان داوطلبان: 60هزار نفر ‌سال گذشته جذب جمعیت داوطلبان هلال‌احمر شدند
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور می‌گوید: میزان جذب داوطلبان هلال‌احمر افت نکرده و این رویه همچنان مانند گذشته انجام می‌شود. حبیب درگاهی درخصوص اظهارنظر برخی کارشناسان و جامعه‌شناسان درباره افزایش میزان ناامیدی در میان جوانان و تغییر اولویت‌ها در میان آنان و تاثیری که این موضوع بر میزان جذب داوطلبان هلال‌احمر دارد، به پانا گفت: جوانان نیروهای توانمندی هستند که توجه به آنها موجب غلبه بر بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی می‌شود و ما در سازمان داوطلبان، فرآیند جذب را انجام می‌دهیم و این فرآیند همچنان مثل گذشته انجام می‌شود و من افتی را در این رویه احساس نکردم. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان این‌که داوطلبان سرمایه‌های واقعی جمعیت هلال‌احمر هستند، تأکید کرد: هدف هلال‌احمر این است که حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان باشد و در این بین مهمترین شاخص برای نگهداری داوطلبان استفاده از آنان است و این بهترین انگیزه برای داوطلب هلال‌احمر خواهد بود. وی با اشاره به آمار جذب داوطلبان در ‌سال گذشته گفت: به‌طور متوسط در ‌سال گذشته تعداد 60‌هزار نفر در کشور فرم عضویت هلال‌احمر را پر کردند و این تعداد به جمع هلال‌احمر اضافه شدند. این تعداد بالای 29‌سال سن دارند و افرادی که پایین‌تر از این سن را دارند، توسط سازمان جوانان هلال‌احمر جذب می‌شوند.

ادامه کار جست‌وجو در ارتفاعات دنا
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۱ امدادگر جمعیت هلال‌احمر از استان‌های ایلام، گلستان، سمنان، مازندران و کهگیلویه وبویراحمد عصر دیروز برای ادامه جست‌وجوی بقایای پیکر جانباختگان به ارتفاعات دنا اعزام شدند. امان‌الله جهان اضافه کرد: امدادگران با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی چند شبانه‌روز در محل سقوط هواپیما می‌مانند و عملیات را ادامه می‌دهند. وی ادامه داد: از ابتدای سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، ۲۲۷ تیم امدادی واکنش سریع از استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، لرستان، مرکزی، البرز، آذربایجان‌شرقی و غربی، همدان، زنجان، اردبیل، خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد و نیروهای محلی عازم ارتفاعات دنا شده‌اند. جهانبین افزود: در این مدت ۹۰۹ نیروی امدادی و عملیاتی، ۷۰۵نفر امداد کوهستان، ۶۰ متخصص یخ و برف‌شکن و ۱۲۰ نیروی محلی به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از فعالیت ۴ فروند بالگرد در عملیات امدادی ارتفاعات دنا خبر داد و گفت: در این مدت ۱۷۱ سورتی پرواز در قالب ۱۳۳ساعت انجام شد. جهانبین با اشاره به این‌که ۲۱۲ بافت انسانی مجزا از ۵۹ جانباخته هواپیمای ATR اکنون پیدا شده است، گفت: تاکنون هیچ بافتی از ۶ مسافر این پرواز پیدا نشده است.

جوانان هلال‌احمری از کودکان مبتلا به سرطان عیادت کردند
شهروند| جوانان هلال‌احمر لبخند بر لبان کودکان مبتلا به سرطان نشاندند. بیش از 40نفر از اعضای جوانان هلال‌احمر استان با هدف ترویج فرهنگ بشردوستی و به منظور تحقق شعار امسال هلال‌احمر برای همه از کودکان سرطانی بیمارستان سیدالشهدای اصفهان عیادت کردند. در این دیدار 120 قطعه اسباب‌بازی شامل 60 عدد عروسک، 60 عدد ماشین اسباب‌بازی و 40 بسته نوشت‌افزار به کودکان بستری در بیمارستان سیدالشهدا اهدا شد. بیمارستان سیدالشهدا بزرگترین مرکز تخصصی درمانی بیماران سرطانی در اصفهان است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133494/خبرنامه