در بازدید رئیس صلیب‌سرخ گرجستان از سازمان امدادونجات مورد تأکید قرار گرفت
 
اعلام آمادگی برای ارایه آموزش‌های امدادی به صلیب‌سرخ گرجستان
 

 

شهروند| رئیس صلیب‌سرخ گرجستان به همراه معاون دبیرکل و رئیس بخش مدیریت سوانح و هماهنگ‌کننده بخش ارتباطات صلیب‌سرخ از بخش‌های مختلف سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر بازدید کرد. ناتیا لولادزی، رئیس صلیب‌سرخ گرجستان به همراه کاخا ممولادزی، معاون دبیرکل و رئیس بخش مدیریت سوانح و آنا تالاخادزی، هماهنگ‌کننده بخش ارتباطات صلیب‌سرخ از بخش‌های مختلف سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر بازدید کرد. لولادزی گفت: درباره حضور موفق سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در ارایه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه مطالب بسیاری مطالعه کرده و شنیده بودم. وی ادامه داد: همکاری صلیب‌سرخ گرجستان با جمعیت هلال‌احمر ایران به درگیری گرجستان و روسیه در‌ سال 2008 بازمی‌گردد و در این زمینه جمعیت هلال‌احمر ایران کمک‌های شایانی ازجمله ارسال چادر امدادی به گرجستان داشته است.
تمرکز دولت گرجستان بر مدیریت سوانح و تقویت تیم‌های پاسخگو در سوانح
به‌ گفته لولادزی، صلیب‌سرخ گرجستان همانند جمعیت هلال‌احمر ایران سازمانی منسجم و وسیع همچون سازمان امدادونجات ندارد، اما پس از فروپاشی شوروی سابق سعی کردیم محلی را برای امدادونجات ایجاد کنیم که مهمترین فعالیت این مرکز تمرکز بر مدیریت سوانح است و از آنجا که صلیب‌سرخ گرجستان معین دولت در جست‌وجو، تغذیه و اسکان اضطراری و همچنین عملیات نجات است، در سوانح همکار دولت محسوب شده و دولت نقش هماهنگ‌کننده را در منابع خصوصی و دولتی برعهده دارد. وی با تأکید بر این‌که تمرکز دولت گرجستان بر مدیریت سوانح و تقویت تیم‌های پاسخگو در سوانح در صلیب‌سرخ است، بیان کرد: ‌سال گذشته در مجمع عمومی که در کشور ترکیه برگزار شد، یادداشت تفاهمی با جمعیت هلال ایران با تأکید بر فعالیت‌های بشردوستانه به‌ویژه تبادل تجربیات و اخذ تجارب ارزنده این جمعیت در مقوله امدادونجات و مدیریت سوانح امضا کردیم. رئیس صلیب‌سرخ گرجستان ادامه داد: در نظر داریم با مذاکره با جمعیت‌های ملی منطقه، مرکز منطقه‌ای مدیریت و پاسخگویی به سوانح را جهت ارتقای سطح ارایه خدمات به کشورهایی چون ارمنستان و گرجستان و... ایجاد کنیم.
مانور مشترک و انعقاد تفاهمنامه
در ادامه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر هم با اشاره به مانور مشترک و انعقاد تفاهمنامه‌ای که به‌زودی با کشور ارمنستان به امضا خواهد رسید، گفت: سازمان امدادونجات در آموزش تیم‌های امدادونجات این کشور توانمندی خاصی دارد و می‌تواند در زمینه‌هایی چون دوره‌های فرماندهی عملیات و مدیریت بحران، جست‌وجو و نجات در کوهستان و همچنین سگ‌های زنده‌یاب و... هم آموزش‌های لازم را ارایه دهد. لازم به ذکر است، در ادامه رئیس صلیب‌سرخ گرجستان و هیأت همراه از قسمت‌های مختلف سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر بازدید و ابراز امیدواری کردند که روزی توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صلیب‌سرخ گرجستان نیز همانند جمعیت هلال‌احمر ایران شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133490/اعلام-آمادگی-برای-ارایه-آموزش‌های-امدادی-به-صلیب‌سرخ-گرجستان