آمار تماشاگران استادیوم آزادی چگونه استخراج می شود؟
 
ابهام در درآمد بلیت‌فروشی
 

 

شهروند|  در شرایطی هنوز همه اهالی فوتبال ورزشگاه آزادی را با عنوان استادیوم 100‌هزار نفری یاد می‌‌کنند که از زمان صندلی‌گذاری طبقه دوم،‌ گنجایش ورزشگاه به 78116 نفر رسیده است. با این وجود در تمام بازی‌های مهمی که مورد توجه مردم است و سکوها پر می‌شود‌، همواره جمعیت بیشتر از گنجایش آزادی وارد ورزشگاه می‌شود و همین مسأله ابهامات زیادی را در رابطه با موضوع بلیت‌فروشی به وجود می‌آورد!
آمارهای دروغین برای دو بازی بزرگ
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته ورزشگاه آزادی میزبان دو مسابقه حساس و بزرگ از مرحله یک‌چهارهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. در بازی اول میان پرسپولیس و الجزیره در شرایطی که در ورزشگاه جای سوزن‌انداختن نبود، گفته می‌شود نزدیک به 100‌هزار نفر در استادیوم حضور داشتند و بسیاری از تماشاگران هم با این‌که خودشان را به آزادی رسانده بودند، نتوانستند وارد سکوها شوند. با این وجود تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم 75‌هزار نفر اعلام شد! در بازی روز سه‌شنبه میان استقلال و ذوب‌آهن هم شاهد استقلال بی‌نظیر تماشاگران استقلال و حدود 5‌هزار طرفدار ذوب‌آهن در آزادی بودیم که در دقایق پایانی مسابقه روی تعداد تماشاگران حاضر 73566 نفر اعلام شد. مسئولان همواره تأکید دارند این آمار را براساس تعداد قطعات بلیتی که به مردم فروخته می‌شود، اعلام می‌کنند اما همه می‌دانند که این یک آمار دروغین است!
18‌هزار تماشاگر اضافی!
اگر به سکوهای آزادی در همین دو بازی پرتماشاگر این هفته با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که نزدیک به 7 تا 8‌هزار تماشاگر در پلکان راهروهای طبقه اول و دوم ورزشگاه (حدود 70 راهرو) نشسته‌اند. همچنین نزدیک به 10‌هزار نفر هم در بالاترین قسمت سکوهای طبقه اول و دوم به صورت ایستاده مسابقه را تماشا می‌کردند! جدا از این مسأله که حضور تماشاگر بیشتر از گنجایش ورزشگاه جرایم نقدی سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه‌ها به دنبال دارد، ‌سوالی که به وجود می‌آید این است که تکلیف این 17 تا 18‌هزار تماشاگری که در هر بازی به استادیوم می‌آیند و صندلی برای نشستن ندارند، بالاخره چه زمانی مشخص خواهد شد؟
ابهام 170‌میلیون تومانی فقط برای یک بازی!
طبق قانون بلیت به اندازه صندلی‌های ورزشگاه فروخته می‌شود! پس این 17‌هزار نفر چگونه وارد ورزشگاه می‌شوند! آیا همواره مسئولان بیشتر از گنجایش ورزشگاه بلیت‌فروشی می‌کنند؟ اگر این‌طور باشد، آماری که آنها ارایه می‌دهند، همان اعدادی است که در بالا به آن اشاره شد! ضمن این‌که اگر این 17‌هزار نفر هرکدام به ‌صورت میانگین یک قطعه بلیت 10هزار تومانی خریداری کرده باشند،‌ به یک ابهام 170‌میلیون تومانی برای بلیت‌فروشی هر بازی می‌رسیم! شما فکر می‌کنید این پول اضافه چه می‌شود؟ آیا کسی سودجویی مالی از این اتفاق دارد؟ چرا هیچ شفافیتی در زمینه بلیت‌فروشی وجود ندارد؟


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133468/ابهام-در-درآمد-بلیت‌فروشی