برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در تلویزیون و سینماها اعلام شد
 
شور جام‌جهانی وسط برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان
 

 

شهروند| از فردا ماه رمضان شروع می‌شود و دوباره برخی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هم در صدر قرار می‌گیرد. ویژه‌برنامه‌هایی که بعد از سال‌ها، حالا تقریبا جزو لاینفک ماه رمضان شده و مردم هم یا به عادت یا به علاقه، در مسیر استفاده از این برنامه‌ها قرار می‌گیرند، به‌ویژه این‌که امسال یک ویژگی مهمی هم ماه رمضان دارد و آن هم‌پوشانی با جام‌جهانی فوتبال است که به هیچ عنوان نمی‌توان گذشت و همین موضوع هم احتمالا تغییراتی در کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی و سینماها به وجود خواهد آورد.از هرچه که بگذریم، شاید مهمترین برنامه‌های ماه رمضان برای عموم مردم، همان ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی باشد. ویژه‌برنامه‌هایی که یا سریال‌های مناسبتی ماه رمضان هستند یا برنامه‌های گفت‌وگومحور و شو‌های سرگرم‌کننده.در این میان برنامه «ماه‌عسل» شبکه سه سیما، یحتمل از برنامه‌های اولویت‌دار است و یکی از دلایل مهم آن برای مخاطبان تلویزیون احتمالا زمان پخش آن باشد که به لحظه افطار، متصل است. مردم طی این سال‌ها، درست در لحظاتی که پای سفره افطار نشسته‌اند یا در تدارک آن هستند، این برنامه را تماشا می‌کنند. حالا اما خبر رسیده که این برنامه تغییراتی در سری جدید خود دارد. جعفر عبدالملکی که قائم‌مقام شبکه سه سیما است، این خبر را داده و گفته است: برنامه «ماه‌عسل» امسال با تغییری در رویکردهایش از پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. آن‌طور که عبدالملکی توضیح داده، به این دلیل که شعار‌ سال «حمایت از کالای ایرانی» است، این برنامه هم رویکردی اقتصادی پیدا کرده و میهمانانی متناسب با موضوع ‌سال دارد!! قائم‌مقام شبکه سه، این را هم طرح کرده است که نظر «علی فروغی» مدیر جدید شبکه سه این است که در برنامه‌های شبکه سه تحول ایجاد کند تا ذائقه جوانان در آنها لحاظ شود و به همین دلیل، امسال هم برنامه «ماه‌عسل» جوان‌پسندتر شده است.
سینماها با دو قیمت
برنامه‌های سینماها هم در ماه رمضان اعلام شده است. سال‌های پیش هم سینماها به دلیل فرارسیدن ماه رمضان غیر از تعطیلی در روزهای خاص، برنامه‌ای مشخص ارایه می‌کردند. حالا اما این موضوع هم مطرح شده که سینماها با دو قیمت بلیت به استقبال ماه رمضان می‌روند. غلامرضا فرجی که بر مسند سخنگویی شورای صنفی نمایش تکیه دارد، اعلام کرده که تمام سینماهای سراسر کشور در ماه مبارک رمضان پیش از افطار بلیت نیم‌بها ارایه می‌کنند. او به جلسه‌ای برای تصویب موضوع اشاره کرده که طرح ویژه ماه رمضان بررسی شده و خروجی آن این بوده که «بلیت تمام سینماها پیش از افطار نیم‌بها باشد و پس از افطار به صورت کامل‌بها به فروش برسد». به‌ویژه این‌که گفته است: از آن‌جا که سانس بسیاری از فیلم‌ها در شرایط عادی تا ساعاتی پس از نیمه‌شب ادامه می‌یابد، تقریبا به‌طور خود‌به‌خود طرح افطار تا سحر هم اجرا می‌شود.
جام‌جهانی
جام‌جهانی از 18 خرداد آغازمی‌شود؛ یعنی عملا یک هفته انتهایی ماه رمضان با این رخداد بزرگ و بین‌المللی، همپوشانی دارد. تلویزیون دقیقا اعلام نکرده که تغییرات در این زمان چطور خواهد بود و حتی شورای صنفی نمایش هم قرار است هفته بعد درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند اما می‌توان پیش‌بینی کرد دست‌کم تعدای از سینماها، فوتبال پخش خواهند کرد تا علاقه‌مندان بتوانند با هم در حس جمعی تماشای فوتبال مشارکت داشته باشند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133405/شور-جام‌جهانی-وسط-برنامه‌های-فرهنگی-ماه-رمضان