از دنیای سینمایی مارول چه می‌دانیم؟
 

 

فیلم‌های دنیای سینمایی مارول؛ به‌عنوان یکی از پرمراجعه‌ترین سرفصل‌ها در دنیای ادبیات سینمایی؛ به مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی اطلاق می‌شود که بر پایه کتاب‌های مصور شخصیت‌های مارول کامیکس ساخته و منتشر می‌شوند. تولید این فیلم‌ها از ‌سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته‌است. این مجموعه فیلم‌ها پرفروش‌ترین مجموعه فیلم تاریخ سینماست.
کوین فایگی تهیه‌کننده اصلی تمامی فیلم‌های دنیای سینمای مارول بوده‌است. آوی آراد تهیه‌کننده دو فیلم منتشر شده در‌سال ۲۰۰۸ و گیل آن هرد تهیه‌کننده‌ هالک شگفت‌انگیز بود. رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، ساموئل ال. جکسون و اسکارلت جوهانسون، بازیگرانی هستند که در بیشتر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول حضور داشته‌اند.
در سرفصل دنیای سینمایی مارول در ویکی‌پدیا آمده که نخستین فیلم دنیای سینمایی مارول مرد آهنی بود که پارامونت پیکچرز آن را توزیع کرد. پارامونت در ادامه مرد آهنی ۲ (۲۰۱۰)، ثور (۲۰۱۱) و کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (۲۰۱۱) را منتشر کرد و یونیورسال پیکچرز هم عهده‌دار توزیع‌هالک شگفت‌انگیز (۲۰۰۸) بود. والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز کار توزیع فیلم‌های مارول را با انتقام‌جویان شروع کرد که آخرین فیلم فاز اول بود. فاز دو شامل فیلم‌های مرد آهنی ۳ (۲۰۱۳)، ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳)، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۰۱۴)، نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴)، انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) و مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) است.
کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶) نخستین فیلم از فاز سوم بود و به دنبال آن دکتر استرنج (۲۰۱۶)، نگهبانان کهکشان بخش ۲ (۲۰۱۷)، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷)، ثور: رگنوراک (۲۰۱۷) و پلنگ سیاه (۲۰۱۸) نیز منتشر شد. قرار است فیلم‌های انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸)، مرد مورچه‌ای و زنبورک (۲۰۱۸)، کاپیتان مارول (۲۰۱۹) و فیلم بدون نام انتقام‌جویان (۲۰۱۹) نیز منتشر شوند. سونی پیکچرز قرار است فیلم‌های مرد عنکبوتی را منتشر کند که داستان آن در دنیای سینمایی مارول اتفاق می‌افتد و مالکیت، تأمین بودجه، توزیع آن و همچنین نظارت بر ایده‌های داستانی همچنان در اختیار سونی خواهد بود.
هم‌چنین دنباله مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه نیز در‌ سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شود و سه فیلمی که هنوز نامشان مشخص نشده، قرار است در ۲۰۲۰ منتشر شوند. ساخت نگهبانان کهکشان بخش ۳ نیز تأیید و‌ سال ۲۰۲۰ برای انتشار آن مشخص شده است. همچنین فایگی تأیید کرده که ممکن است پس از اتمام فاز سوم، گروه‌بندی فیلم‌ها به شکل فازی متوقف شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133385/از-دنیای-سینمایی-مارول-چه-می‌دانیم؟