رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر:
 
بیش از 10‌هزار خیر و داوطلب در اجرای طرح همای رحمت مشارکت دارند
 

 

شهروند| رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: خیرین و داوطلبان می‌توانند علاوه بر کمک در تهیه و خرید سبد غذایی کمک به نیازمندان، در بسته‌بندی و توزیع آن نیز سهیم باشند.
به‌ گزارش فارس، حبیب درگاهی در نشست خبری‌ای که در ارتباط با اجرای طرح ملی همای رحمت برگزار شد، اظهار داشت: این طرح با تأسی از حضرت علی(ع) برای پانزدهمین ‌سال متوالی در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.  وی با بیان این‌که این طرح فرصتی طلایی برای قدم‌نهادن به سمت رستگاری و با تکیه بر اعتقاد دینی و بهره‌گیری از توان خیرین برگزار می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ انفاق، ایثار و سنت‌های حسنه و ارزش‌های انسان‌دوستانه و حفظ کرامت انسانی نیازمندان از اهداف اجرای این طرح است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: ایتام، بیماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار محروم، خانوارهای بدسرپرست و بی‌سرپرست، خانواده‌های کم‌برخوردار و معلولین نیازمند و خانواده‌های زندانیان و محرومین از جامعه هدف در اجرای این طرح هستند.
درگاهی عنوان کرد: هر سبدغذایی حدود یک‌میلیون ریال ارزش داشته که با کمک خیرین تهیه و توزیع می‌شود. همچنین شناسایی محرومین و خانواده‌های نیازمند و فعال‌کردن خانواده‌های داوطلبی هلال انجام شده و برخی نیز درحال اجرا‌شدن است.
وی با بیان این‌که دریافت اقلام غیرنقدی و کمک‌های نقدی از طریق واریز شماره حساب 1500000042 بانک ملت دریافت می‌شود، افزود: اقلام سبدغذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، قند، شکر، حبوبات،‌ چای و اقلام ضروری است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از برگزاری پنجمین بازارچه خیریه جهت کمک به نیازمندان خبر داد و اعلام کرد: برنامه باران مهربانی با دعوت از افراد تاثیرگذار جامعه نیز در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و در واقع سفره‌های مهربانی هنگام افطار با دعوت از دو قشر نیازمند و خیر با حفظ کرامت نیازمندان صورت می‌گیرد.
درگاهی اظهار داشت: خیرین و داوطلبان می‌توانند علاوه بر کمک در تهیه و خرید اقلام در بسته‌بندی و توزیع آن نیز سهیم باشند،‌ همچنین در ماه مبارک رمضان‌ سال گذشته 118‌هزار سبدغذایی و در نوروز بیش از 103‌هزار سبدغذایی میان نیازمندان توزیع شد.
وی گفت: بیش از 10‌هزار خیر و داوطلب در اجرای طرح همای رحمت مشارکت دارند و در شب‌های قدر اوج توزیع سبدهای غذایی است که البته از ابتدای ماه مبارک رمضان این مسأله مدنظر قرار دارد، همچنین سفره‌های مهربانی در مکان‌های مناسبی ازجمله هتل‌ها با کمک خیرین برپا می‌شود.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی از افراد اعلام کردند که اعتماد مردمی به هلال‌احمر کاهش یافته است، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم، هرچند که همه نظرها قابل احترام است، ولی سخنان مقام معظم رهبری در مورد کمک‌های جمعیت هلال‌احمر در میانمار و واریز کمک‌های ایشان به این جمعیت به نظرم اتمام حجت است و راه برای سایرین باز می‌کند.
وی با اشاره به آمادگی صددرصدی سازمان داوطلبان هلال‌احمر در ساماندهی کمک‌های مردمی گفت: در مناطق زلزله‌زده نیز، در ایام ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان در قالب سبدغذایی صورت می‌گیرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/133377/بیش-از-10‌هزار-خیر-و-داوطلب-در-اجرای-طرح-همای-رحمت-مشارکت-دارند