ویترین ایران
 

 

انتشار ۵‌هزار‌میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما
انتشار ۵‌هزار‌میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید هواپیمای جدید و انتشار ۵‌هزار‌میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور در شورای اقتصاد مصوب شد. اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به وضع نه‌چندان مناسب دانشگاه‌های کشور از نظر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی گفت: یکی از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این است که 5 دانشگاه کشور باید تا ‌سال ۱۴۰۰ جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشند و امیدوارم سایر دانشگاه‌های کشور نیز همانند دانشگاه صنعتی شریف به دنبال برخورداری از تسهیلات مالی جهت تجهیز امکانات خود باشند. معاون اول رئیس‌جمهوری با قدردانی از تلاش‌های دبیرخانه شورای اقتصاد در‌ سال ۹۶، ‌برای اعضای این شورا سالی خوب آرزو کرد و اظهار امیدواری کرد در‌ سال ۹۷ شورای اقتصاد بهتر از سال‌های گذشته فعالیت کند.

گرانفروشی تا پایان فروردین، ممنوع
ایسنا| سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ کالایی از امروز تا پایان فروردین ‌سال ۹۷ گران نمی‌شود و مردم می‌توانند تخلف‌ها را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

نمی‌توان نسبت به واگذاری خدمات به سرویس خارجی بی‌تفاوت بود
ایسنا| محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات گفت: بومی‌شدن زیرساخت برای تحول دیجیتال یک پیام‌رسان ضرورت است و ما نمی‌توانیم مباحث اقتصادی، نظام بانکی و پرداختمان را به سرویس‌دهنده خارجی واگذار کنیم و بی‌تفاوت باشیم. نسبت به نیاز مردم هم نمی‌توان بی‌تفاوت بود، بنابراین، این کار همت همگانی می‌طلبد. او با بیان این‌که در مصوبه شورا وظایف تمامی دستگاه‌ها آمده است، گفت: وزارت ارتباطات باید به این پیام‌رسان‌ها پهنای باند می‌داد که تاکنون بیش از ۳۰۰گیگابیت بر ثانیه در اختیارشان قرار گرفته است. همچنین رک و فضای سرور نیز به آنها داده شده است. این پیام‌رسان‌ها به باند معرفی می‌شوند و با سفته‌های امضاشده می‌توانند تسهیلاتی مطابق با مصوبه بگیرند.

رشد ۲۲‌درصدی حق بیمه
مهر| عبدالناصر همتی رئیس ‌کل بیمه مرکزی از رشد ۲۲‌درصدی حق بیمه در ۱۱ماه گذشته ‌سال‌جاری خبر داد و افزود: وصول مطالبات شرکت‌های بیمه باید از اولویت‌های اول مدیران شرکت‌های بیمه باشد و در سندیکا برای نحوه رفتار با بیمه‌گذاران بدحساب توافقات لازم انجام شود و برای دریافت مطالبات که بخش زیادی از منابع سرمایه‌گذاری را در بردارد، تدبیری اندیشیده شود.

همسان‌سازی «نشان»هاي تجاري
برای نخستین‌بار در کشور، همسان‌سازی نشان‌های تمام شرکت‌های زیرمجموعه یک هلدینگ تجاری- اقتصادی انجام و به ثبت رسید. اکبر رستمی‌نیا، مدیر روابط‌عمومی این هلدينگ با اعلام خبر پایان‌یافتن پروژه همسان‌سازی «لوگو»های شرکت‌های تابعه هلدینگ گفت: یکی از مهمترین و ضروری‌ترین شاخصه‌های یک هلدینگ حرفه‌ای، تبعیت شرکت‌ها و نهادهای زیرمجموعه آن از يك خط مشي واحد است. در همین راستا، معمولا «نشان»‌های شرکت‌ها نخستین تصويري هستند که به‌عنوان پیشانی هلدینگ در معرض دید مشتریان و مخاطبان قرار می‌گیرند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/129976/ویترین-ایران